Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hovedentreprenørs forsikringer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg håber nogle har noget viden på dette område

har en lille håndværker forretning hvor jeg nogle gange hjælper større entreprenøre med at finde arbejdes kræft

i dette tilfælde er jeg under entreprenør på en større sag (totalt renovering af hotel) hvor hovedeentrepenøren har lejet 2 arbejdes mænd af mig - jeg har så lejet dem af et vikar firma til opgaven 

nu står vi i en øv situtation da en af mændene har kommet til at cutte en hovede ledning (heldigvis skete der intet og er blevet tjekket) men bygherre mener at jeg som under entreprenør står som ansvarlig for forsikringen og derved udgifterne…

dem jeg har lejet dem igennem har forsikringer på dem men de mener det bygherre der skal stå for denne da det en større pladser skulle være lov krav om dækkelse I sådan situtatior🤷

sådan her ser fordelingen ud:

bygherre 

hovedentreprenør

Mig - under entreprenør 

udlejnings firma jeg lejer dem igennem

jeg lidt på bar bund Men syntes også altid jeg har fået fortalt at inlejet folk bliver dækket af pladsen 

tak på forhånd for hjælp 🙌

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Principielt kan alt aftales, når vi taler ansvar og ikke arbejdsskade - i B2B som I alle er. Jeg ville starte med det vikarbureau du lejer dem fra - og høre om de har ansvarsforsikring for dem de ud"lejer" men ellers tror jeg du skal via en advokat der kan se aftalerne - for ansvar kan mig bekendt frit aftales B2B

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)