Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre pris i USD

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en del amerikanske kunder, og lige nu tjener jeg ekstraordinært meget på dem på grund af den høje USD kurs. Det er selvfølgelig dejligt for mig, men der er nogen, der påtaler, at de synes, det er træls, at de skal betale mere, end hvis de var i besiddelse af danske kroner. Jeg overvejer derfor at sænke min USD-timepris midlertidigt med note om begrundelse i valutakurserne, samt at jeg følger kursen og sætter prisen op igen hvis kursen falder.

Ser I nogen problemer i det?

Er der en bedre måde at håndtere det på?

Jeg har tidligere kun haft min timepris stående i DKK, men det kan mange amerikanere slet ikke håndtere at skulle omregne selv. Jeg havde alt for mange, der skrev og spurgte til prisen i USD.

Mvh

Hanne

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 26
Fra  Luxer.dk Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ingen problemer i at ændre USD prisen alt efter kursen.
Men du bør ikke ændre den for tit, da det skaber uigennemsigtigthed, og du bør også sikre dig (når prisen stiger) at kunder på igangværende projekter enten bliver faktureret til gammel pris gennem hele projektet eller adviseres om at prisen pr en eller anden dato i fremtiden vil stige.
Personligt ville jeg nok holde en fast pris og så evt give en rabat (med tilhørende forklaring) til dem der spørger ind til det.

Luxer.dk - Lamper og belysning til privat og erhverv

Tilmeldt 7. Apr 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det med rabatten lyder som en god idé.

Tak for dit svar.

Mvh Hanne 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)