Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. CRM!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :

..Eller lad mig skrive det sådan her. Vi driver en webshop der sælger ting til frobrugere på nettet. Det vi skal have styr på er hvem der har svaret en på mails fra kunderne. Vi sidder ved 2 forsk. computere og er på nettet mange forskellige tidspunkter af dagen. Vi skal begge modtage alt mail der bliver sendt til @voresdomæne.dk.

Når en af os har svaret på en mail, skal den anden kunne se det, samt gerne læse hvad der er svaret til kunden. De 2 comps, skal på en måde synkroniseres.

Dette kan selvfølgelig gøres med webmail, men ville nu foretrække at bruge div. office programmer (outlook bl.a.)

Hvad anbefaler i til formålet, og kan det gøres med outlook? -fordele ulemper herved?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:25

Et godt CRM system eller email support system kan selvsagt klare opgaven, men I kan også vælge en hurtigere og billigere løsning i stedet: I stedet for at køre med en POP3-opsætning af jeres mailboks (POP3 betyder groft sagt at mailen hentes ned på computeren når den behandles af en af jer) kan I køre med en IMAP-opsætning (som betyder at I så at sige behandler mailen på selve serveren).

Med sådan en IMAP-opsætning kan I begge se præcis den samme mailboks, se om mails er læst og hvordan de er svaret osv. Opdateret hele tiden, så I ikke kommer til at lave dobbeltarbejde. Outlook håndterer IMAP fint, så det eneste der kræves er at jeres webhotel/mailhotel ændrer indstillinger fra POP3 til IMAP for jeres mailkonto.

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 14:18

Hej Anders

Dvs. at det eneste der skal gøres er at sætte mailhotellet til IMAP istedet for POP3? Og så skal den samme email bare sættes op på hver vores computer i Outlook ?

Mvh 

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:43

Ja, det er bare det, hvis din udbuder understøtter det vel at mærke. Ikke alle der gør det, fordi det kræver meget plads på serveren og belaster derfor din udbyder en del mere en POP3.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 22:31

Check ud http://www.synchpst.com

Den vil løse alle dine problemer og - der findes flere andre udbydere på markedet ud over dem, og  de fungere fint.

Det er 100% overkill at bruge crm system og lign bare for at synkronsiere 2 pc'er's .pst filer (out look post filer) hvor i skal sync'e kalender og mails. 

Fornemhedens skyld har jeg "vedhæftet" en google søgning link til dig som leder dig i den rigtige retning som du finder her:

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=outlook+sync&meta=

//whatever 

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 00:17

hvorfor ikke bare benytte IMAP ?

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 20:40

Fodi det syn'er ikke nødevendiogvis din kalender, med mindre du har en exchange server. that's why.

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 23:23

Hmm.. Jeg bliver helt fortivlet nu :(

Vil det sige at jeg kan faktisk bare bruge et synch program og så opsætte mine mailkonti med POP3?

Mine kriterier er som sagt:
Den samme Email opsættes på 2 eller flere computere.
Alle computere skal modtage alt hvad der er sendt og modtaget på denne/disse mail.
Desuden ville det være rart at kunne synche kalenderen der er med i OUTLOOK2007, som vi har tænkt os at bruge.
Der vil evt. være brug for at kunne ligge nogle dokumenter ind på mail kontien, som man så kan gemme i på mail serveren eller hvad der nu bruges.
Somme tide, sidder vi ikke ved vores comp, hvor OUTLOOKEN ligger på, så det ville også være rart med noget webmail adgang, der også synch'ede med outlooken.

Nogen der har en løsning ? Confused

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:42

En løsning kan være at vælge en hosted exchange løsning - der er masser at vælge imellem og det virker fint.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 12:15

Hej Anders

Som f.eks. hos scannet?!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)