|
..Eller lad mig skrive det sådan her. Vi driver en webshop der sælger ting til frobrugere på nettet. Det vi skal have styr på er hvem der har svaret en på mails fra kunderne. Vi sidder ved 2 forsk. computere og er på nettet mange forskellige tidspunkter af dagen. Vi skal begge modtage alt mail der bliver sendt til @voresdomæne.dk. Når en af os har svaret på en mail, skal den anden kunne se det, samt gerne læse hvad der er svaret til kunden. De 2 comps, skal på en måde synkroniseres. Dette kan selvfølgelig gøres med webmail, men ville nu foretrække at bruge div. office programmer (outlook bl.a.) Hvad anbefaler i til formålet, og kan det gøres med outlook? -fordele ulemper herved? |
Et godt CRM system eller email support system kan selvsagt klare opgaven, men I kan også vælge en hurtigere og billigere løsning i stedet: I stedet for at køre med en POP3-opsætning af jeres mailboks (POP3 betyder groft sagt at mailen hentes ned på computeren når den behandles af en af jer) kan I køre med en IMAP-opsætning (som betyder at I så at sige behandler mailen på selve serveren).
Med sådan en IMAP-opsætning kan I begge se præcis den samme mailboks, se om mails er læst og hvordan de er svaret osv. Opdateret hele tiden, så I ikke kommer til at lave dobbeltarbejde. Outlook håndterer IMAP fint, så det eneste der kræves er at jeres webhotel/mailhotel ændrer indstillinger fra POP3 til IMAP for jeres mailkonto.
Hilsen Anders
Bliv gratis medlem