Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

penge fra IVÆRKSÆTTERKONTO: Er der en minimumsskat hvis jeg ikke tjener penge under opstarten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

er der nogen der kan bekræfte om der er minimumsskat på penge investeret i mit ApS fra en IVÆRKSÆTTERKONTO hvis jeg det første år ikke har noget overskud fra den nye virksomhed, og jeg kun betaler mig selv et minimalt beløb som løn?

skat.dk står der, at 1/10 af det udbetalte beløb lægges til den personlige skattepligtige indkomst i hvert af de efterfølgende år.

Men hvis jeg f.eks. hvis jeg kun udbetaler mig selv 46.600kr om året i opstartsperioden (hvilket svarer til bundfradraget), og hvis dette er min eneste indtægtskilde i det pågældende år, vil jeg så ikke betale indkomstskat det år?

Normalt burde det ikke være tilfældet. Men jeg ville bare lige være sikker på, at der ikke er særlige regler for penge udbetalt fra IVÆRKSÆTTERKONTO.

På forhånd tak!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver beskattet fuldstændigt som alle andre bliver.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)