Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SAAS i dur med Uber/Wolt — muligt uden banklicens?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg går og pønser på en idé som intet har tilfælles med Uber, andet end at det også er en platform der faciliterer kontakten mellem to parter, og sørger for betaling af den part der yder en service, fra den part som modtager en service.

Men, mens jeg sidder og skitser og grubler slår det mig pludseligt at jeg overhørte en iværksætter fortælle at man ikke må indeholde andres penge (i det her tilfælde den serviceydende part) da man i det tilfælde vil agere bank, og derfor skal have en banklicens.

Så mit spørgsmål til jer kloge hoveder er om det førnævnte er et problem, og om der er andre udfordringer, rent lovgivnings- eller skattemæssigt, ved sådan en løsning som jeg ikke kender til?
Tilmeldt 27. Oct 21
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger selv et lignende forretningskoncept. Vil anbefale at du får en advokat indover, men når bare det tydeligt fremgår af forretningsbetingelserne,  at der er tale om kommissionssalg, er det fuldt ud lovligt.

Held og lykke 😊

Tilmeldt 22. Jul 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Super tak.

Jeg får fat i en advokat.

Hvad gjorde du med forretningsbetingelserne? Fik du nogen til at skrive dem, skrev du det selv, blev det genereret online, eller var det også her advokaten kom ind?
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Du bør overveje at benytte en betalingsløsning som er lavet specifikt til formålet, og hvor leverandøren står for KYC og har e-money (EMI) licens i EU. Det kunne f.eks. være stripe.com/en-dk/connect
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)