Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam gennem Recaptcha

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en del sider, hvor jeg har en formular hvor kunder kan sende e-mails gennem. Den er "beskyttet" med en recaptcha.

Det er sider som fx sprakgranskningengelska.se (det er identisk på de ander sider).

Efter at have implementeret recaptchaen gik der en uge uden spam, altså robotter der bruger formularen. Så pludselig for et par dage siden begynder der at komme spam igen, denne gang kun ved brug af aol.com e-mail-adresser (før blev alle mulige adresser brugt).

Er der nogen der kan se om der er noget galt med recaptchaen? Jeg kan ikke selv komme igennem den uden at vedhæfte en fil og afkrydse recaptchaen.

Der er dog åbenbart en robot der kan.

Jeg har forsøgt at ændre navnet på sendfiles.php filen til et nyt navn (i tilfælde af, at denne benyttes uden formularen), men det ser ud til, at en robot alligevel er i stand til at bruge formularen.

Er der noget man kan gøre?

VH. Anders

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du kan i din formular prøve at lave et hidden felt som er tomt. Hvis der så er indhold i dette så er det 100% en bot der har udfyldt det.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100% sikker på det er en robot (bot). Det jeg er ude efter er at vide, om der er noget åbenlyst galt med recaptchaen og om der findes et eller andet man kan gøre for at få lavet recaptchaen sådan, at en robot ikke kan bruge den.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Nielsen:
man kan gøre for at få lavet recaptchaen sådan, at en robot ikke kan bruge den

Uanset hvor god en recaptcha er så vil der ikke gå lang tid før en bot kan bruge den.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt kan og vil blive hacket. Like it or not (jeg gør ikke).

Som Niels Duedahl, direktør hos Norlys, engang sagde:
Teknik driller fra morgen til aften. Det handler ikke om at undgå det, men om at håndtere det rigtigt.

Jeg ved godt at det er floskler, men uden at have mere kendskab om det konkrete problem, er det svært at udtale sig. Det ville være antagelser og spekulationer.

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 26
Fra  Luxer.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange bots fungerer sådan at de ikke udfylder formularen, men blot poster data dertil hvor formularen også poster til.
For at undgå dette skal du have et tjek af om data er postet fra formularen eller om det kommer 'udefra'

Luxer.dk - Lamper og belysning til privat og erhverv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)