Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende faktura / kvittering fra webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa
Jeg har handlet lidt hos teknikdele.dk men undret mig nu jeg skal til at lave regnskab - jeg har aldrig fået nogen kvittering eller faktura, blot en ordrebekræftelse og forsendelsesnotifikation. Jeg har prøvet at henvende mig for at få tilsendt en kvittering til mit regnskab, men de henviser til Walley (en betalingsgateway) og siger at de ikke har nået at lave en faktura endnu og at jeg skal kontakte dem.
Kan det passe at man må drive en webshop i DK uden at sende kvitteringer eller fakturaer? ... og kan det passe at jeg skal "jagte" et bilag fra dem?
Mvh. Martin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29

Nej til begge - de SKAL give dig en faktura - af hensyn til momsen er det 100% fra for dem og - for dig at få den. De er galt ude ganske som du mener og de vil få bod hvis de anmeldes til skat for ikke at ville sende faktura  for momset salg

vh John Hannover

Tilmeldt 18. Feb 22
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:19

TriXxieDK:
Hejsa

Kan det passe at man må drive en webshop i DK uden at sende kvitteringer eller fakturaer?

Jeg tager ikke virksomheden i forsvar på nogen måde, men det fremgår implicit af deres hjemmeside, på forsiden, allernederst, at de henvender sig til private, måske er du den første B to B kunde de har??(selvfølgelig skal de tilsende faktura, når du beder om det, men det er vel ikke ulovligt ikke at give/tilsende faktura til B to C kunder, hvis de ikke beder om det??) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47

Jo du skal udlevere faktura når en kunde beder om det - også B2C - efter alm regler om faktura - simpel eller afregningsbilag http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/faktura-krav-til-faktura.html 

Det er et lovkrav, at der ved al salg fra en virksomhed, som er omfattet af momsreglerne, skal udstedes enten en almindelig faktura, en forenklet faktura eller kassebon. Dette gælder uanset om køber er en erhvervsdrivende eller en privatperson. Derudover er det vigtigt, at fakturaen bliver udstedt, når salget er afsluttet eller kort tid efter fra Krav til faktura - Hvad skal en faktura indeholde? - Legal Desk 

vh John Hannover

vh John H

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)