Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af computer til enkeltmandsvirk. - og hvad når den igen skal sælges.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg overvejer et køb af en ny MacBook på DBA (med straksafskrivning.) Men ved også at det er en computer jeg nok vil udskifte om et år da der kommer en ny model jeg nok ønsker næste år. 

Hvordan fungerer det med salg igen - ud af virksomhed? Der kommer moms på dette salg osv. Er det en ulempe at købe computer med så kort sigt, når jeg ved den nok skal sælges indenfor 1 år igen. For hvis det er en god deal på DBA, men der så om et år skal moms på mit salg, samt skat af overskud osv. Så bliver jeg lidt påpasselig. Og bør jeg det?

Eller er der nogle anbefalinger herfra? Så vil det være overordenligt værdsat. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56

Du skal sælge den- enten til dig selv til MINDST markedspris med moms, eller til trediemand til den pris denne vil give med moms. Du vil når du sælgere som firma skulle give 2 års reklamationret
Er det for et år ville jeg år ville jeg købe den privat
Har du den hjemme må du ikke trække fuld moms fra ved dit køb, skat accepterer generelt 50% af momsen som fradrag

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00

Tak 🙏🏻😊 Er det virkelig rigtigt. To års reklamation. Det lyder bare meget besværligt egentligt. Hvad fordele vil man have ved egentlig at kæbe gennem firma - andet end evt. fradrag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28

Ingen - ud over fradrag som jo genvindes en del når man skal sælge efter 1 år - måske bagdel at forsikringen ikke dækker når faktura, som den SKAL være af hensyn til fradrag og moms, er udstedt til dit firma

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01

Cookie - John Hannover:
Du vil når du sælgere som firma skulle give 2 års reklamationret

Og for at komme uden om reklamationsretten giver det her mening at bruge reglerne om udtagningsmoms. Således at trådstarter udtager computeren til sigselv inden han derefter sælger den privat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:56

Lier:

Cookie - John Hannover:
Du vil når du sælgere som firma skulle give 2 års reklamationret

Og for at komme uden om reklamationsretten giver det her mening at bruge reglerne om udtagningsmoms. Således at trådstarter udtager computeren til sigselv inden han derefter sælger den privat.

jeps - det kan det afgjort, bare man så tager den ud til mindst den pris man siden sælger den for

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09

Tak for jeres svar! Og tak for jeres tid og gode inputs. Det er værdsat! 🙏🏻

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)