Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skyldig moms i regnskabet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige opdaget at jeg i Billy har glemt at bogføre betaling af skyldig moms. Det hele er afregnet med SKAT, så jeg skylder ikke noget, men regnskabet viser ikke det korrekte tal for Afregnet moms og Skyldig moms. Hvordan retter jeg det (nogle af perioderne er i 2021), uden at lave endnu mere rod?

På forhånd tak

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

1

Hvordan har din bank eller skattekonto været afstemt hvis du ikke har bogført betalingen?
2
Hvordan har du kunne angive skyldig moms korrekt for 2021 som enkeltmands selvangivelse eller i årsrapport selskab hvis tallet for skyldig/tilgodehavende har været gale

Du går ind i 2021 regnskabet og afstemmer det bedst og så overfører til 2022 - i nød tager du det i 2022 men dine balancetal ud af 2021 og nu 2022 bliver jo ikke helt korrekte -jævnfør pt 2. Det påvirker dog ikke resultat til skat.

Du bør efter HVER bogføring og helt jævnligt altid afstemme bank osv http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/bogfring.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Betalt fra privatkonto (enkeltmandsvirksomhed)

2. Det er netop en del af problemet; det har jo så ikke været korrekt opgivet. Det har ikke påvirket momsen men jeg har indberettet Skyldig moms med et forkert beløb. Hvilken betydning har det? Jeg går ud fra at SKAT bruger denne indberetning til at holde op mod de faktuelle betalinger?

Jeg skulle vel bare have brugt "Mellemregning med ejer" kontoen til bogføre momsbetalingen? 

Helt enig i bankafstemning, det gør jeg også, men den har jo ikke fanget den brøler her.

mvh

Søren Larsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

1 helt ok at betale privat MEN ja du skulle have brugt mellemregning når du betalte privat

2 ja skat vil kunne fange du har angivet den galt da de netop bruger den til at kontrollere din moms 31/12

Jeg ville få det rettet i selvangivelserne ved at skrive til SKAT at du har angivet forkert som begynderfejl - men andre ville måske tage chancen, som dog kan føre til en mere besværlig kontrol. Normalt tager skat det helt roligt, da det jo ikke har givet gal betaling - blot forkert tal for skyldig/tilgodehavende - og skriver man i kommunikation og det blot er det, så vil skat normalt enten blot svare at de har noteret det  eller tilmed selv rette


I regnskabet er det lettere - her er det at bogføre betalingen via mellemregning - bedst i de år det drejer sig om (så får du også skyldig/tilgodehavende moms korrekt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak John, jeg vil følge dine anbefalinger og skrive til SKAT ;-)

mvh

Søren Larsen

Tilmeldt 11. Jul 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John og alle andre.

Jeg står i den situation at mit regnskabsprogram Billy ikke kan pålægge mine skyldige mombsbeløber til mine indkøb uden for EU, og jeg derfor manuelt skal lave en "importspecifikation" pr handel. Jeg er på udkig efter et automatisk system, som kan gøre det for mig automatisk, men jeg synes Dinero er for dyrt. Nogle tips?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mener jeg da Billy også kan

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John. Det har de supportere fortalt at man ikke kan, selvom det også er lykkedes for andre. Ved du tilfældigvis hvordan jeg gør? Deres support har ingen ide. Jeg har snakket med dem 6 gange nu
Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid godt at vide hvordan noget virker inden man ødelægger sit regnskab, så opret en fiktiv virksomhed i Billy som du kan øve dig på, og prøv dig frem. Det har reddet mig et par gange og hjulpet mere end supporten har kunnet.

Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

...og så skulle du måske oprette din egen tråd for en mere specifik beskrivelse af dit problem?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)