Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulentydelse i Norge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har fået en tidsbegrænset stilling i norge som konsulent i en NGO på 4.5 måned, hvor jeg skal skrive rapporter og hjælpe med research. I kontrakten står der, at jeg selv skal stå for indbetaling af skat. Jeg kommer til at udfører arbejdet i Danmark med et par få uger i Norge, hvor de har et kontor til mig. De skriver også, at de vil dække mine transportudgifter.

Mit spørgsmål er i forhold til, om jeg skal momsregistreres?

Jeg er pt. ikke selvstændig, og regner med at få et lønmodtager job i 2023. Jeg skal fakturere den norske NGO ved udgangen af hver måned med et månedsbeløb på 60.000NOK. Her vil jeg indberrette skat i Danmark under b-indkomst. Spørgsmål er derfor i forhold til, om det er nødvendigt med moms. Det kompliceres yderligere af, at Norge er uden for EU

Tak for hjælpen til en, der er lidt ny i det :)k
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er sikker på ikke at fakturer for over 50 t på nogen 12 mdr periode kan du fakturere uden moms som person blot. Kan du komme over på 12 mdr skal du momsregistreres uanset til DK eller uden for

Ellers skal du blot angive indtægten i forskud (mener den hedder 210) og i årsoplysning rubrik 111 (til nød kan 15 bruges)

Om normanden skal opgive til skat i N ved jeg ikke, i EU skal vi angive på navn, adressse, fødselsdag

Kan du komme over 50 t på nogen 12 mdr periode skal du momsregistreres og så kan problemet være du faktisk i øvrigt skal norsk momsregistreres, når ydelsen jo anvendes alene i Norge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John

jeg har undersøgt det lidt nærmere, og som jeg forstår det, så skal jeg momsregistreres og indberette ydelserne under rubrik c, da jeg overstiger de 50.000. Her vil der ikke blive beregnet moms, da det er salg af en ydelse til et land uden for EU. 

I forhold til Norge, så skal virksomheden selv beregne moms og indberette det i Norge. Fandt denne hos Skat i Norge "

Tjenester kjøpt fra utlandet: Reglene for mva-satser følger regelverket for beregning av mva i Norge, men det er kjøperen som har plikt til å beregne denne
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis køber er momsreg - men du skal være momsreg så og jo angive salget som salg moms rubrik C og dermed have momsreg virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)