Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

freelance håndværker

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra otterup
Tilmeldt 6. Jun 22
Indlæg ialt: 10
Fra  Ms-multiservice Fyn Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
god aften
jeg har i gennem flere år gået med tanken om at blive selvstændig
men har været meget i tvivl om hvordan man gør det og hvordan man kommer i gang

jeg er pt ansat i et mandskabs udlejnings firma vikariater hvor jeg kan skifte arbejdsplads mange gange på et år

planen er
1 jeg vil leje mig selv ud i eget navn hvor jeg kan tilbyde min håndværksmæssige evner [ er udannet klejn smed og alt mulig mand ]
hvor jeg vil spare op til at investerer i en firmabil og værktøj til fase

2 hvor jeg gerne vil starte et multiservice firma til hus og have hos private med særlig fokus på sommer hus områder
[da jeg har et bi job med rengøring og kontrol af sommer huse i gennem et stort ferie selskab ser jeg mange forsømte haver og trætte huse ]

mit spørgsmål er hvor dan får jeg den første kontakt til firmager der mangler arbejdskraft i en begrænset periode
hvad skal jeg tage højde for inden jeg springer ud som selvstændig
håber der er nogle der har nogle gode råd og vejledning
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mike,

Jeg snakker med mange som står i samme situation og de har selv kontaktet større virksomheder for at tilbyde deres arbejdskraft gennem eget cvr nummer :) 
Så find eventuelt et firma eller 5 at kontakte så er du i hvert fald godt i gang :)

Når du vil tage springet så få snakket med din bank omkring en erhvervskonto fordi det er mere eller mindre det største dilemma nye selvstændige møder.
Gør dig gerne nogle overvejelser omkring et et fremtidigt budget omkring hvad du regner med at omsætte det første år samt få strikket en forretningsplan på benene så er du på forkant :) 

Jeg tager gerne en uforpligtende snak hvis det kunne have interesse.

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du hoppe direkte til fase 2?

Men det afhænger naturligvis af om du har en opsparing eller om du kan stille noget i sikkerhed for et lån til dit multiservice firma.

En leaset/lånefinancieret firmabil + værktøj koster dig måske 2-4 tkr per måned?

Afhængig af din prissætning kan du sikkert få bilen dækket af fremkørningsafgifter?

Og hvis du udelukkende fakturerer timer (ikke km) så vil du ved 100% fakturering af 138 timer mulige timer per måned have en udgift til bil/værktøj på ca. 22 kr/time.

Det som er min pointe er at du måske kan gå direkte igang med fase 2.

OBS. Få nogen til at hjælpe dig med forretningsplan, budget og design inden start og en bogholder efterfølgende. Glem ikke konkurrentanalysen.

Vælg et ApS selvom det koster ekstra. Så forstår du efterfølgende forskellem mellem firmaets og dine beskattede penge. ApS indskud kan du også investere i værktøj ved behov.

Jeg bor ikke i DK så jeg har ikke overblik over om man som privatperson kan få skatterabat ved køb af håndværker/havemand o.l.

Få produceret 1000-vis afflyers og omdel disse i dit lokalområde inkl. sommer- og kolonihaver og tilbyd inkl. kørsel på losseplads.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)