Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for møbler i erhvervslejemål - en gråzone?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lejet et erhvervslokale i samme bygning som jeg bor privat (til leje) i. De er totalt adskilt, på forskellige etager, forskellige lejekontrakter og ingen fælles opgang/indgang Der er cirka 3 meter udendørs gang fra privat lejlighed til erhvervslejemål. Lejemålet anvendes kun erhvervsmæssigt. Jeg har ingen fastansatte, men arbejder jævnligt med freelancere og har tit kunder/samarbejdspartnere i lejemålet. 

Er der grænser for, hvad jeg må trække fra? Møbler, hvidevarer, ledninger, potter og pander, computer, toiletpapir?
Er der lignende sager, hvor folk er blevet ramt af noget rådighedsbeskatning? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo spørge skat om samme - skriftligt som indlogget. Generelt kan du købe det som du anser for nødvendigt for at drive virksomheden, om det lige omfatter pander osv er nok et spørgsmål og med ting man måske nok normalt mest bruger privat, så vil der være en klart større risiko med 3 meters gang direkte til privaten -   end for de f.eks nødvendige kontormøbler frem for designer sofa og sofabord, computer (som du vel så ikke også trække fra i forvejen)
Så får du noget du måske kan bruge i svar - Mit kan du ikke rigtigt bruge overfor skat - for der er IKKE en alm facitliste for forholdet

Husk tingene jo så skal ud igen ved en evt lukning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)