Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes I om designet på min nye hjemmeside?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Siden er lavet/redigeret i MSHTML editor. Jeg kan forestille at det er den editor der laver koden så dårlig.

Tag alt det css i har på siden, og læg det i en fil. kald filen fra siden med:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="FIlNAVN">

mellem <HEAD> </HEAD>

Det samme skal i gøre med javascript. Det gøres sådan her:

<script src="FILNAVN" type="text/javascript"></script>

Alle de steder hvor fontstørrelsen er defineret som xpt, kan i lave det om til x% - Altså en procent angivelse istedet. Siden er ikke ligefrem velegnet til det, da designet ikke er bygget til at være skalerbart.

Sæt nogle alternative font-typer i jeres CSS. Nogle steder bliver der kun brugt font-family:tahoma - lav det om til f.eks font-family:tahoma, arial, verdana.

Kør siden igennem validatoren på http://validator.w3.org/ så i kan få rettet fejlene.

Jeg ved ikke hvor meget i kan gøre ved tabellerne uden at skulle lave hele siden om.
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 14:09

Dato: 3/14/2006 4:10:36 PM Forfatter: walied fed hjemmeside. hvad hedder designeren og hvordan kan man få fat på ham?

Hej Walied..
Jeg er sikker på at der både findes bedre og dygtigere designere end pågældende nævnt her.. Kan sagtens nævne et par stykker og syntes nu ikke at der er noget specielt unikt og fantastisk ved designet af makarachat.net. Det er både set før og også noget rodet. Der er brugt forskellige typografier og man kan ikke gennemskue hvad der er logoet..?? Selvom at det er skrevet 3-4 steder bl.a. på forsiden.. Billeder er placeret rundt om på siden fordi man har manglet noget at fylde ud med og det gør det ikke særligt velovervejet. Det samme gælder grafikken og farveholdningen som også er meget rodet og igen virker tilfældigt. Nu ved jeg godt at siden ikke er målrettet Danmark og jeg kender jo heller ikke til Tyrkisk design og smag godt nok til at udtale mig om det. Men det er nu bare min holdning til designet.. Så på mig virker det mere som om man bare har hevet en masse ned fra hylderne og forsøgt at det passet ind i hinanden..

Så Walied, hvad har du evt. brug for af design o.lign...?? Så er jeg da frisk på at give et bud..
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:45
Meget fin. Jeg kan ikke tyrkisk, men den virker meget overskuelig, flt og nem at gå til.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 13:05

Dato: 3/25/2006 11:41:18 AM Forfatter: Thomas JP Siden er lavet/redigeret i MSHTML editor. Jeg kan forestille at det er den editor der laver koden så dårlig. Tag alt det css i har på siden, og læg det i en fil. kald filen fra siden med: &lt;link rel=''stylesheet'' type=''text/css'' href=''FIlNAVN''&gt; mellem &lt;HEAD&gt; &lt;/HEAD&gt; Det samme skal i gøre med javascript. Det gøres sådan her: &lt;script src=''FILNAVN'' type=''text/javascript''&gt;&lt;/script&gt; Alle de steder hvor fontstørrelsen er defineret som xpt, kan i lave det om til x% - Altså en procent angivelse istedet. Siden er ikke ligefrem velegnet til det, da designet ikke er bygget til at være skalerbart. Sæt nogle alternative font-typer i jeres CSS. Nogle steder bliver der kun brugt font-family:tahoma - lav det om til f.eks font-family:tahoma, arial, verdana. Kør siden igennem validatoren på http://validator.w3.org/ så i kan få rettet fejlene. Jeg ved ikke hvor meget i kan gøre ved tabellerne uden at skulle lave hele siden om.

Hej Thomas,

Tusinde tak.. Jeg skylder dig en tjeneste.. Promise

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 13:13
Dato: 3/25/2006 2:08:34 PM Forfatter: TNT Factory

Jeg er sikker på at der både findes bedre og dygtigere designere end pågældende nævnt her..

Hej TNT,

Så du siger faktisk, at alle de mennesker, der har skrevet i denne tråd og synes godt om sultanparty designet, er smagsløse og ikke fatter en skid om design, selvom de ikke lige er tyrkere?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 16:04

Hej Wiiliam..

Først vil jeg lige sige at jeg bestemt ikke tror folk her på Amino mangler smag eller intet ved om design.. Det med smag er jo noget udefinerbart noget og kan ikke måles. Men der er bare nogle grundlæggende ting når man arbejder med design og ikke mindst grafisk kommunikation der skal hænge sammen. Men som jeg har været inde på i en tidligere tråd så er de grænser blevet meget rykket bl.a. fordi det er blevet så nemt at lege designer og lave tingene selv. Men alle kan jo sagtens forholde sig til noget og vi har jo alle forskellige preferencer. Beklager men sådan er det jo altså.. Men nu har jo altså bare en baggrund og ikke mindst uddannelse inden for bla. grafisk design, så det er jo ikke noget jeg bare finder på og siger fordi jeg vil være negativ. Men fordi du har efterlyst noget feedback, og det gælder vel også kritik går jeg ud fra..??? Ved godt at jeg er lidt hård overfor din webdesigner, men jeg kan ikke klappe i mine små hænder når jeg ved at det kan gøres bedre..

Der er sikkert også mange der syntes min hjemmeside er total latterlig og ikke fatter hvorfor jeg har valgt sådan en løsning. Men sådan er der jo så meget. Har dog også tænkt mig at smide den til vurdering her på et tidspunkt, men mangler lige lidt mere finish inden jeg tør det.

Mange hilsner og fortsat god Søndag...:
Thomas
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 16:23
Dato: 3/26/2006 4:03:30 PM Forfatter: TNT Factory

Hej Wiiliam..

Først vil jeg lige sige at jeg bestemt ikke tror folk her på Amino mangler smag eller intet ved om design.. Det med smag er jo noget udefinerbart noget og kan ikke måles. Men der er bare nogle grundlæggende ting når man arbejder med design og ikke mindst grafisk kommunikation der skal hænge sammen. Men som jeg har været inde på i en tidligere tråd så er de grænser blevet meget rykket bl.a. fordi det er blevet så nemt at lege designer og lave tingene selv. Men alle kan jo sagtens forholde sig til noget og vi har jo alle forskellige preferencer. Beklager men sådan er det jo altså.. Men nu har jo altså bare en baggrund og ikke mindst uddannelse inden for bla. grafisk design, så det er jo ikke noget jeg bare finder på og siger fordi jeg vil være negativ. Men fordi du har efterlyst noget feedback, og det gælder vel også kritik går jeg ud fra..??? Ved godt at jeg er lidt hård overfor din webdesigner, men jeg kan ikke klappe i mine små hænder når jeg ved at det kan gøres bedre..
Der er sikkert også mange der syntes min hjemmeside er total latterlig og ikke fatter hvorfor jeg har valgt sådan en løsning. Men sådan er der jo så meget. Har dog også tænkt mig at smide den til vurdering her på et tidspunkt, men mangler lige lidt mere finish inden jeg tør det.
Mange hilsner og fortsat god Søndag...:
Thomas

Hej Thomas,

Jeg har lagt siden op på Amino, netop fordi jeg vil have kritik. Min webdesigner synes også din hjemmeside ikke er for køn og er for kedelig. Så hver designer har vel sin smag..
Og så skriver du ikke til mig og giver mig din kritik, men til Walied der syntes at sultanparty-designet var pænt. Så kritik har jeg SLET ikke noget imod.. Tværtimod.. men jeg ville nu nok anbefale dig at rette kritikken mod tråd-forfatteren og ikke skrive i en debat for at score billige point i håb om at få Walied''s interesse.

Du må hellere end gerne lave Walieds hjemmeside, hvis han skal have lavet en.. Jeg har ikke ansat en webdesigner for at lave ekternt arbejde.. Men hvis der kom nogle, så ville jeg ikke sige nej...

Dette er blot også kritik.. rettet mod dig.. Jeg har ikke lyst til at skrive til Walied og forklare om præcis hvilken holdning min webdesigner har om din hjemmeside

Og god søndag til dig også..

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 17:05
Hej William
Syntes også at vi skal ovelade kritikken af min webside til en evt. anden tråd. Men det kommer ikke bag på mig at din webdesigner syntes min side er kedelig.. Med hensyn til mit svar til Walied, så er det baseret på at din designer ikke havde tid.. Og jeg hermed derfor gerne vil nævne et par stykker jeg kender.. Så egentlig var mit svar ikke kun til Walied, men jeg brugte mere hans indlæg til at deltage i debatten.. Men sådan er der så meget og jeg må nok overveje mine ord her lidt mere og lade være med at skyde så hårdt fra hoften..

Mange hilsner:
Thomas
Side 3 ud af 3 (28 indlæg)