Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forældet sag hos skat

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. May 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har brug for råd til hvad jeg skal gøre. Har desværre mistet en masse penge på et firma tilbage i 2016-2017 hvor der pga store udfordringer både privat og erhverv ikke blev indberettet korrekt skat og moms.
Derfor blev der dengang skønnet et beløb som jeg troede jeg fik rettet til. Det gjorde jeg ikke og har idag en gæld på 350.000kr til skat pga fejl indberetning.
Hvordan for jeg sådan en sag åben igen så jeg kan få rettet de rigtige oplysninger, jeg mistede flere penge end jeg tjente dengang så hvordan jeg skulle kunne skylde 350000kr i skat ved jeg ikke.

Skal siges jeg blev meget syg dengang og mistede hus og bil som også var en af grundene til der aldrig kom styr på det men er det grundlag nok for og få sagen åbnet? Skat har pt ikke været til meget hjælp eller kunne oplyse mig om andet rigtigt end at det er min egen skyld og at det nærmest er umuligt og ændre.
Fair nok jeg har lavet fejl men forstår nu ikke man kan pådrage en person så stor en skattegæld udfra et skønnet tal jeg har jo ikke 2 millioner i overskud men et underskud?

Håber det giver mening.
Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan

Jeg ville hive fat i et revisionshus og fortælle dem om sagen.

SKAT er generelt meget behjælpelige hvis man har den rette til at præsentere sagen, og fordi beløbet er så stort - så ville jeg tage en revisor.
Deloitte plejer være ret dygtige til det.

Vær opmærksom på det er en revisor og IKKE en "bogholder, ala. næsten revisor"-type. SKATs medarbejdere tænder nogle gange helt af hvis man er bogholder, men præsenterer sig som om man er statsautoriseret revisor.

En reaktion der er helt forståelig, vi må ikke glemme at de også er mennesker - men der er bare en kvalitetsforskel på materialet man indleverer mellem en uddannet statsautoriseret revisor og en bogholder (no offense) :-)

//Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det giver mening men jeg tror ikke du får åbnet en sag fra 2016-2017 som er 5 år gammel. Skat har ikke anden måde, ved fejl i indberetning, end at skønne som bedst de kan, og det skøn, tror jeg ikke du kan få omgjort nu. Du skriver til skat, gerne som indlogget privat - under kommunikation og her forklarer du kort og præcist hvad du vil have genoptaget og dokumentation for dit tab, og beder om genoptagelse, og - samtidigt skriver du, at i i tilfælde af negativ afgørelse, ønsker du du link til den relevante skatteklage-myndighed

Du kan nok med fordel betale en revisor for - lige først at vurdere, OM du har en sag, og så formulere et brev, men det vil koste, og risikoen er, at revisor vil sige, , at den er for gammel og at hjælp kan koste ganske meget

Jeg tror det er op ad bakke, men prøv - Det er jo ikke kun skatten og momsen men også evt bod for manglende indberetning samt renteruden frarag for alle årene som det handler om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Ashlan:
Skal siges jeg blev meget syg dengang og mistede hus og bil som også var en af grundene til der aldrig kom styr på det men er det grundlag nok for og få sagen åbnet?

Nej. Det løb er kørt.  Fristerne for genoptagelse er udløbet, De særlige regler om ekstraordninær genoptagelse falder du ud fra det beskrevne heller ikke ind under. Ekstraordinær genoptagelse er i de tilfælde, hvor den normale 3-årige frist for genoptagelse er overskredet. Det gives normalt kun, hvis du kan dokumentere fejl fra SKATs side eller selv har været syg i så svær en grad, at du ikke har været i stand til at agere i forhold til SKAT. Der er flere afgørelser, hvor SKAT har afvist sygedom som grund for ekstaordinær genoptaglse for di den pågældende ikke har været syg nok.  Så lidt sat på spidsen skal du for at have en sag kunne dokumentere at du nærmest har ligget i koma siden 2017 og indtil nu. Under alle omstændigheder skulle du have reageret tidligere.

Jeg tør godt lægge hånden på kogepladen og sige, at enhver udgift som du bruger på at få hjælp med fordel vil kunne bruges til at afdrage SKAT.

Tilmeldt 17. May 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay jeg må prøve da det handler om resten af mit liv der pt ikke ser ud til og være værd og kæmpe for.
Jeg vil aldrig nogensinde begynde og betale af på en fantasi gæld selvom det er min egen skyld er det et så stor en fejl og beløb at det vil påvirke resten af mit liv så ser jeg hellere andre udveje…

Jeg var syg i sådan en grad at jeg blev medicineret og det påvirkede mine evner og min dømmekraft. Mit firma blev også tvunget lukket af kommunen under påstand at det var et krav for og modtage hjælp dog mener jeg de begik en stor fejl og gjorde det på forkert grundlag.
Og jeg har været hjemløs knap 2 år uden folkeregister adresse.
Skat har allerede solgt mit hus til 1,6milioner for 15.000kr i 2017
Har ingen banklån eller anden former for gæld udover hvad min overentrepenør pådrog mig under hans konkurs og har betalt aflønninger og alle regninger af egen lomme.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke en let situation hverken nu eller dengang.

Prøv at se lidt på nedenstående link

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2186103

Særligt afsnittet om "Særligt om myndighedsfejl i relation til skønsmæssige ansættelser" og  afsnittet "Andre særlige omstændigheder". Det vil give et meget godt indtryk af, hvad der kræves for at få genoptaget din sag. 

Hvis du vil slå på sygedom skal du stadigvæk kunne godtgøre at du har henvendt dig straks derefter til SKAT for at få ændret dine ansættelser..... 

Tilmeldt 17. May 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er lidt en special sag og der er rigtig mange omstændigheder der gjorde nogle valg og muligheder meget begrænsede.
Jeg har haft gældsråd på sagen med advokat som hjalp med div gæld i firmaet så alt undtagen skat egentlig blev betalt og jeg ville dengang færdiggøre retsager osv inden jeg reelt vidste hvad jeg har betalt og ikke betalt osv det var en meget lang proces.
Jeg snakkede med skat dengang per tlf og forklarede situationen og der var ingen problemer hun forklarede dengang at det var skønnet tal men at det ville blivet sat i 0 . Det er ihvertfald hvad jeg dengang forstod men det er påstand mod påstand.
Jeg havde også i samarbejde med kommunen en gældsrådgiver på i 2017 som hjalp med regnskab men det er så bare aldrig blevet bogført og jeg vblev dengang hjemløs lige midt i det hele og måtte forlade hus og alt jeg ejede blandt andet alt materiale og papirarbejde.

Jeg skal selvfølgelig ikke bare gå udfra det hele er ok og iorden men jeg har haft så meget og arbejde med pga sygdomsforløb at det hele er blevet skubbet. Jeg må blankt indrømme jeg faktisk ikke var klar over det var så galt ellers havde jeg reageret før nu da det meget åbenlyst er fejl og mangel på indberetning ikke fordi jeg har tjent en masse penge og valgte ikke og betale skat..

Jeg vil køre på sygdom ja men er godt nok ked af at det skal til og være besværligt. Jeg forstår godt der er regler og frister men man burde også kunne se lidt ud af boksen i sådan en situation.
Jeg er stadig meget påvirket og har gældsrådgiver til og hjælpe så jeg ved ihvertfald hvor jeg kan starte nu.

Har set andre sager fra skat der blev åbnet op igen pga bla sygdom men kan også godt se det kræver utrolig meget pres og grundlag og jeg har ikke råd til dyre advokater mere.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden forudsætning, hvis SKAT giver mulighed for ekstraordinær skatteansættelse er så at regnskabsmateriale, som underbygger din reelle skat og moms stadigvæk er tilgængeligt.

Jeg håber, det bedste for dig. men hvor gerne jeg end vil - så kan jeg ikke sprede optimsme for dig. Du har en sag, som virkelig er op af bakke - ikke mindst på grund af den tid, der allerede er forløbet. Selv det at forsøge at forsøge at forfølge sagen i klagesystemet vil ikke være gratis. 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mangler lidt at forstå (og kan have overset det i indlægene) men - har SKAT fået dig erklæret personlig konkurs?

De har åbenbart gjort et eller andet, hvis det er SKAT som via domstole fik sat dit hus på - hvad jeg forstår som, tvangsauktion

I alle fald er det vigtigt at dokumentere hvornår du har søgt genoptagelse og protesteret og bede skat om at anvise klagevejen hvis der er en sådan - skrifligt. Det vil de være forpligtede til umiddelbart

Det gode er så, at selv ikke SKAT kan plukke håret af en skaldet, så selv ved en konkurs, vil du jo skulle have et beløb til din rådighed (forudsat du har indtægten) som tillader dig en eller anden form for alm rimelig levestandard med tag over hovedet, en seng og sågar et TV osv

Jeg ved ikke, om du nu så sent måske kunne få noget rådgivning fra www.earlywarning.dk - det er gratis og vel et skud værd, med forklaring om, at det var virksomhed og manglende regnskab og indberetning men - uden den indtægt der er ansat. Om ikke andet lidt telefon med en af deres dygtige rådgivere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. Jeg har mulighed for og få alt material igen ja jeg venter pt på kontoudskrifter fra banken det tager alt sammen så langtid ja.
Det er satme op af bakke og skal nu stille 600.000kr i sikkerhed for og arbejde igen 🤣
Kunder er der rigeligt af men det er jo vanvid jeg ved ikke hvilken forretning de forestiller sig jeg har som enkeltmandsfirma men det må være pga den gæld.
Jeg burde have mere til gode i moms end jeg skal betale i skat så det er godt nok noget bøvl.
Penge er der allerede mistet rigeligt af.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)