Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat - Flytte til udlandet?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey.

Jeg har planer om at flytte til udlandet og har derfor nogle spørgsmål omkring skat
Pt har jeg en online virksomhed som er registreret i Danmark, altså en dansk virksomhed.
Hvis jeg så bliver borger/får opholdstilladelse i et andet land, hvordan fungere det så med skatten? skal jeg stadig betale skat til Danmark fordi min virksomhed er dansk? og hvis ja, hvor mange % er det så?

Hvis jeg så lukker min danske virksomhed og starter den op i udlandet i stedet kan jeg så slippe helt for dansk skat?

Hvis der andet jeg burde vide omkring dansk skat når man flytter til udlandet må i meget gerne skrive det også

Tak på forhånd

Mvh Jacob
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal du få bedre hjælp til - ud fra en masse konkret spørgen ind - men kort

JacobThyssen:
Pt har jeg en online virksomhed som er registreret i Danmark, altså en dansk virksomhed.

Hvis jeg så bliver borger/får opholdstilladelse i et andet land, hvordan fungere det så med skatten? skal jeg stadig betale skat til Danmark fordi min virksomhed er dansk? og hvis ja, hvor mange % er det så?



Hvis det er en enkeltmands, så ophører den hvis du ikke længere er dansk skattepligtig men - den skal opgøres, sammen med alt andet du kan have, med henblik på der så kommer fraflytterskat af fortjenester - i ApS form og drevet fra DK - ja til DK skat

JacobThyssen:
Hvis jeg så lukker min danske virksomhed og starter den op i udlandet i stedet kan jeg så slippe helt for dansk skat?
ja når du har betalt skat af gevinst/anpartskurs osv som fraflytterskat


JacobThyssen:
Hvis der andet jeg burde vide omkring dansk skat når man flytter til udlandet må i meget gerne skrive det også

Fraflytterskatten/havelågebeskatning - og så jo OM du er skattepligtig i DK stadigt (vil ophøre hvis du ingen bopæl har og opholder dig generelt som borger i nyt land) Om der er dobbeltbeskatningsaftale mellem landene for visse indkomster

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)