Morarenten er Nationalbankens udlånsrente pt. 5% plus et tillæg på 7%. + 100 DKK i rykkergebyr pr. rykkerskrivelse.
Dernæst er min procedure at jeg, når jeg har rykket 3 gange, sender et rekommanderet brev fra Inkasso Service, som reelt er en anden afdeling af min virksomhed, og det skriver jeg også bag på brevet, som afsender Inkasso Service, det vil de færreste seriøse firmaer have at der kommer for mange af disse breve, som postvæsenet skal have godkendelse på modtagelsen af, så falder pengene, det har de ihvertfald gjort hos de "syndere" jeg har prøvet metoden på, og den er ganske billig og kan sagtens sættes i system, selv for mindre beløb,eller kan jeg ihvertfald for et konsulenthonorar sætte et system op der virker og da je ghar afdeligen, så kan jeg jo overtage jeres ubetalte regninger som I har opgivet at in drive, så lad mig se om jeg ikke kan tjene penge på at inddrive dem.
Det er helt lovligt at gøre, det har jeg læst om inkasso, men kan ikke huske hvor mere,men det er der jo nok nogle imellem os der kan hjælpe med, revisorer og lignende.
Vi er små nystartede firmaer, og vi skal ikke dø pga af systematisk dårlige betalere, det er heller ikke rimeligt overfor dem som betaler for deres varer, de bliver jo automatisk det dyrere, som nogle andre snyder for at betale.
mvh Diana
|