Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min revisor har lukket sit firma og er ikke til at få fat på

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg skal snart selvangive for min enkeltmandsvirksomhed. Jeg har brugt den samme revisor de sidste 3-4 år. Men nu får jeg blot et autosvar der siger at firmaet er lukket.

Jeg kan jo godt bare finde en anden - men problemet er, at det er ham, der har mine gamle regnskaber. Jeg har kvitteringerne (digitalt) og de endelige årsopgørelser - men ikke regnskaberne.

Jeg ved ikke, om jeg må skrive navne - men firmaet hedder ABC Assistance og Service, CVR-nr. 40080066 og revisoren har kaldt sig Peter. Men det kan da godt være, at han ikke hedder det i virkeligheden.

Hvad dælen gør man? Tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Man starter med at love sig selv, at man altid har alle bilag og regnskabet for 5 år tilbage tilgængeligt, da SKAT ellers kan skabe store problemer

Den som har det CVR er / var Christian Bjerre Thellefsen - Strandlodsvej 21E, 1. tv 2300 København S

selskabet - et ApS er opløst ved erklæring 23/2-2022

og som du sikkert har gættet, er det i alle fald ikke en revisor, for det ville fremgå af CVR. Det er en "regnskabsfyr" og om han har en ven der hedder Peter ved ingen. Revisor må alle kalde sig desværre. Nogen kan være helt fine selv om de ikke er det, men der er altid en klar risiko

Har du regnskabet for 2021 i det mindste og alle bilag, så kan du jo få en anden til at afslutte det - ellers er du lidt på spanden men så må jo nogen starte forfra ud fra, at du har kvitteringer for 2021 og sammenhold med kontoudtog for banken, hvor du forhåbentlig så kan afstemme alle de kvitteringer

Der er jo ikke megen tid, så du kan ligeså godt beslutte, at det her må koste et eller andet, og så finde en RIGTIG revisor denne gang (eller hvis nogen kender en bogholder der vil bide an på opgaven) i en fart, og vise alt du har, og få et tilbud på årsregnskab for 2021

Du er så på "spanden" hvis der kommer en kontrol hvor skat vil se regnskaber for senest 5 år - men har du dem ikke, og er manden helt borte, så er det jo op ad bakke - Du kan prøve at finde ham personligt eller telefon på adressen, som jo kan være hans privat adresse samtidigt, så kan han måske finde regnskaberne i det mindste

Fremover - brug regnskabsprogram du altid selv har adgang til (f.eks www.dinero.dk) og hold alle bilag i skyen (dropbox e.l.) og afstem bank løbende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John for det udførlige svar!

Heldigvis har jeg alle bilag, fordi jeg har det hele opbevaret digitalt (dropbox).

Desuden er jeg en lille enkeltmandsvirksomhed og skriver max 10 regninger på et år og har ikke super mange udgifter heller. Så en anden revisor kan sagtens nå at lave mit 2021-regnskab.

Tak for info om virksomhedens ejer. Det ville ikke undre mig, hvis den "Peter" som jeg har talt med, i virkeligheden hedder Christian... Jeg synes, det er dårlig stil at han lukker sin virksomhed uden at oplyse sine kunder og udlevere materiale.

Jeg har overvejet at kigge på dinero o.lign. længe. Det må jeg kigge nærmere på igen... Og ellers: Tager du små kunder og laver regnskab? (hvis man må spørge om sådan noget herinde :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ottendedel:

Tak John for det udførlige svar!

Heldigvis har jeg alle bilag, fordi jeg har det hele opbevaret digitalt (dropbox).

Desuden er jeg en lille enkeltmandsvirksomhed og skriver max 10 regninger på et år og har ikke super mange udgifter heller. Så en anden revisor kan sagtens nå at lave mit 2021-regnskab.

Tak for info om virksomhedens ejer. Det ville ikke undre mig, hvis den "Peter" som jeg har talt med, i virkeligheden hedder Christian... Jeg synes, det er dårlig stil at han lukker sin virksomhed uden at oplyse sine kunder og udlevere materiale.

Jeg har overvejet at kigge på dinero o.lign. længe. Det må jeg kigge nærmere på igen... Og ellers: Tager du små kunder og laver regnskab? (hvis man må spørge om sådan noget herinde :)

nej jeg har ikke betalte ydelser - prøver bare at bruge erfaring på lidt gode råd

Dinero er god ide at komme i gang med - og med få regninger og udgifter, så er din løsning måske at starte NU og se at få bogført alt selv og så købe deres skattepakke for enkeltmands, så klarer du det vel fint til fristen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ret gode erfaringer med SUMM Revision. De kan hjælpe med alt fra at få styr på bogføringen og helt op til og med revisionen.

Og de bor også i København, så måske du kan få noget speed hjælp fra dem :)

//Mathias
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)