Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man bruge holding til drift?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvis jeg opretter er holdingselskab som derefter opretter et driftsselskab til en specifik app f.eks. Må jeg derefter benytte holdingselskabet som driftselskab for andre udviklingsopgaver? Eller kræver det et separat driftsselskab?

PFT.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du gerne. Du skal evt. momsreg. selskabet samt tilføje bibranche 

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Holdingselskab er ikke en selskabsform for sig. Det er bare et selskabet registreret som "ikke finansielt holdingselskab" branche  642020 - i modsætning til et der måske er i murebranchen. Det er og bliver et helt alm ApS
Vil du bruge det til andre formål, så skal du momsregistrere det efter de alm regler, og så har du momsfradrag for det som hører til det momsregistrerede - men ikke til det som hører til holding (ex bogholder/revisor alene for holding funktionen), og du skal registrere den branche som bi eller hovedbranche, som du nu har i selskabet, og så er det jo en fælles risiko med holding, som kan rives med, hvis den ny branche går galt

Når du skriver du vil oprette holding og derefter drift til en specifik app - så ville jeg da som udgangspunkt lægge alle former for drift i det ny driftsselskab - evt med binavne - som så har flere brancher bare, og holde holding rent

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)