Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøjbutik, status uden stregkoder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 25. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino
Jeg har efterhånden kigget med herinde i mange år, men nu nærmer det sig at vi (konen og jeg) skal starte en lillle tøjbutik. Jeg synes jeg har kunne læse mig frem til mange ting, men har et spørgsmål jeg håber nogle af i kloge hoveder kan hjælpe mig med. Beklager den lidt lange intro tekst, men det er for at klarlægge konceptet så i kan svare så korrekt som muligt. 

Ideen er at have en lille tøjbutik, hvor der bliver købt tøj fra italien + Frankrig til videre salg. Indkøbet vil foregå fra nogle af de mange B2B hjemmesider/fysiske lagre som findes derned. En stor del af tøjet kommer fra producenten uden stregkoder, men blot med et papmærke med tøjmærke navn. Umiddelbart er tanken at køre den lille butik uden et lagerstyringssystem.
Tøjet vil så ved udpakning blive prissat ud fra indkøbspris, men en mark-up (og lidt affrunding til gode priser.. (199, 299 lignende). 

Det er min forståelse at vi relativt nemt via kan få bogført indkøb af tøjet, via betaling med et Lunar Visa kort. Ved salg vil vi lave indtastning med katagorier og pris (f.x. kjole, 199 kr, og bukser 249..)  Dette via en af de mange kassesystemer på markedet... 
Ved hjælp af kassesystem burde det igen være ret nemt, at få styr på salget... (daglig kasserapport). 

Og nu kommer så selve spørgsmålet... Hvad gør vi (nemmest, men korrekt) med status.. Når vi skal holde status, vil vi så have butikken fyldt med vare, som er prismærket (Salgspris inkl. moms) og uden stregkoder. Vil vi så skulle tage hver enkelt stykke tøj. Finde fakturaer fra da vi indkøbte for at finde prisen og nortere prisen... Og så regne sammen til sidst... Eller kan dette gøres på en nemmere (stadig 100% korrekt) måde. 

Hvis nogen (ikke-sælgere) har stået med samme tanker ved opstart, og har fundet en meget bedre (gerne billig) løsning, er i meget velkomne til at dele guldkorn. 

MVH
Steven 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Steven:
Finde fakturaer fra da vi indkøbte for at finde prisen og nortere prisen..

Men kan du det uden stregkode eller lign.? Nu ved jeg ikke hvor mange styles i vil købe, men det lyder i hvert fald ikke som en skalerbar løsning. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver svært hvis I ikke har lagerstyring hvor alt salg tages ud fra lageret, så er det et meget grimt manuelt arbejde

En lille lettelse ville være, hvis I havde samme påslag på alt så I kunne lægge priserne fra prislapper sammen og vide, at ganger i med 0,4 (og tager hensyn til moms ike er med i den%) så kunne i bruge den metode - men den skal jo kunne vises klart i forhold til skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)