Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trailerkøb og moms

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har købt en trailer til 100% erhvervsbrug.
Jeg har ingen bil i firmaet. Jeg bruger vores privatbil og får kilometergodtgørelse.
Kan jeg trække momsen for traileren?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er - ikke. Umiddelbart nej - og du vil heller ikke kunne trkke hele traileren fra, hvis den står privat og du tilmed bruger privatbilen til at trække den. Bare det den står privat og har samme hvid plade som bilen, vil få skat til at kræve den privat til langt største del. Der er ikke enten eller, så du skal kunne bevise at du slet ikke kunne bruge den til lige at køre haveaffalde bort på, og det kan du ikke med en trailer på privaten til samme plade som privatbilen

Du vil muiigvis få det godkendt som delt aktiv, men det er ikke sikkert. Du kan beskrive hvordan alt forholder sig til skat, enten i kommunikation skriftligt som indlogget, eller bedre, i præcist formuleret spørgsmål til bindende svar (450 kr gebyr som jeg husker det)

Din rådighed over den privat vi gøre fuldt fradrag umuiligt men om SKAT kan overbevise om delt brug og dermed x% af pris og moms ind i firmaet - det er du nød til at undersøge konkret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)