Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - ingen aktiviteter, udover købsmoms efter 1,5 år - inberetning af skatteoplysninger eller ej

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 22
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og haft den i godt omkring 1,5 år + et par måneder.

Jeg haft nogle købe aktiviteter og indberettet moms som det skulle være og ingen salgsaktiviteter haft i al den tid.
Jeg er lidt i tvivl om skatteregistreringer og indberetninger.

Da der ikke har været salgsaktiviteter i alt den tid virksomheden har været åben,
Er der noget skattemæssigt jeg skal være opmærksom på ?
Eller andet ?

Mvh
Al
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal, som du sikkert har gjort, indberette din moms hver kvartal - og så ved 0.

Du skal gerne have noget aktiviet inden for første 3 r, ellers kan du miste registreringen og få momsbøvl

Du skal føre fuldt regnskab. Dine indkøb giver ikke fradrag umiddelbart, hvis det er varer - for det skal du flytte fra udgift ned til værdi i varelager. Først når varen er solgt og ude af lager, er det en udgift, til da er det bare byt af penge i bank mod varer på lager

Overvej at vide mere om skat og moms fra super letlæst E-bog eller paperback om netop personlig virksomhed - du kan se indholdsfortegnelse her inden du overvejer at bruge de vist 55 kr e-bogen koster https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 22
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Okay, så det hedder indenfor 3 år
Men hvordan giver det mening med fuld regnskab, når jeg ingen aktiviteter har haft i virksomhed i de her 1,5 års tid.
Derudover tænkte jeg om det kunne være en ide at ændre på virksomhedsformen, så det bliver at man sælger under 55.000 årligt, der ikke kræver momsudbetalinger og heller ingen skatte forpligtigelser.

Sagen er det om jeg skal lukke den eller lade den være hvis jeg på sigt skal bruge den ?
Og hvilke fordel og ulemper jeg står med lige nu? Hvis jeg fx lukker den

Mvh
Al
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det giver mening i at du skal overholde bogføringsloven og det vil sige føre regnskab, uanset der står 0 kr i indtægt og måske - hvis varelager køb også 0 i udgift - så vil det bare ende ud i 0

Du er helt galt ude med 55 t og ikke skattepligt. Der er skattepligt og regnskabspligt og det skal gemmes med alle bilag i 5 år fra krone 1.

Der er er en regel om momspligt så snart man ved man kan ramme 50 t på 12 mdr, men det har intet med regnskab eller skat at gøre

Du virker jo til at være momsregistreret og så er den besluting jo taget - og du har momsfradrag at glæde dig over, men som nævnt, får du ikke indtægter, så kan skat godt forkaste hele dit projekt, Ellers kunne man jo momsregistrere sig bare for fradrag uden at have tanke om salg

Overvej stadigt den bog, for du driver virksomhed uden at have sat dig ind i ting, og pludseligt står skat der, og har du ikke orden i alt, så kan de sætte din indtægt til 100.000 kr til skat, om de finder det sandsynigt.

Hvis du lukker så skal du købe alt ud med moms og dermed err momsfradrag udlignet for du betaler momsen ind og angiver nu salget med salgsmms - og virksomheden kan lukke med et rundt 0 og du slipper for regnkab fremover, men lukke kræver jo også en tur via skat - som også er helt beskrevet i bogen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)