Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af selskabskapital i APS (holdingselskab)?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino-brugere

Jeg kan forstå at man ved oprettelse af et APS skal indskydde 40k til selskabskapital og at man personligt hæfter for denne kapital. Jeg er imidlertid i tvivl om hvorvidt det er tilladt at investere selskabskapitalen i værdipapirer? Jeg er studerende og ved derfor ikke om det er besværet værd at oprette et holdingselskab, når man tager højde for omkostninger samt papirarbejde. Hvis de 40k ikke må bruges på aktiver tror jeg ikke det vil give mening for mig på nuværende tidspunkt. Jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at få dette afklaret - på forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må godt investere kapital i væridiparer men det er hårdere skattet end hvis du investerer privat, da du får 22% selskabsskat af gevinst - inden du får de sædvanlige 27/42% for selv at få pengene i håndden. Der er også lagerskat = hvert år skal du opgøre værdien - uanset handel, og beskattes af stigninger

Ja til at hoding jo koster, ofte 2-5000 om året i bank - lidt til lovpligtig arbejdsskadeforsikring for den reg. Direktør og måske hjælp til regnskab med sambeskatning med drift. Stifter du drift, har du så de 40 i drift og ikke i holding længere. Du skal anskaffe LEI beivis for investering i hollding som krav - google lei bevis

Overvej letlæst bog med alle detaljer om stiftelse og overvejsler med holding og meget meget mere i e bog eller paperback om netop ApS https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)