Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udenlandsk selskab?nemmest?- billigst?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 22
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrund: I forbindelse med lanceringen af nogle designtasker - ønsker jeg at dette foregår i et selskab, så jeg ikke risikerer hus og privatøkonomi hvis en "tosse" skulle lægge sag an for kopi. Forstå mig ret: Alt er gjort for at skabe originalt design, jeg har haft fagfolk ind over - men der findes jo ikke nogen definition på hvornår en stor spiller kan lægge sag an mod et lille firma - det kender vi jo mange eksempler på fra medierne, f.eks. keramiksagen i Netto osv.  På den måde kan det let blive sådan, at det firma som kan hyre de dyreste advokater, vinder sagen. Jeg har personligt ikke råd til selv de billigste advokater, så må holde min ryg helt komplet fri. Jeg har pt min aktivitet i personligt ejet firma. 

Da jeg ikke har råd til Aps, - måske dog om nogle måneder - så overvejer muligheden for et udenlandsk selskab - har googlet forskelligt men det er svært at danne sig et overblik. Det som har betydning er prisen, driften - hvor besværlig er den? og øvrige komplikationer/udfordringer - det er svært at danne sig et overblik, måske findes der slet ikke noget praktisk lade sig gørligt alternativ til Aps. Er der nogen som har tips og tricks på dette område? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du vil lancere designer tasker, men har ikke råd til at lægge 40.000 DKK til at ApS, det lyder i mine øre  Ikke som noget seriøs forretning.

Tilmeldt 18. Feb 22
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Du vil lancere designer tasker, men har ikke råd til at lægge 40.000 DKK til at ApS, det lyder i mine øre  Ikke som noget seriøs forretning.

Jo, det giver god mening - en meget talentfuld kvinde i min omgangskreds som går på én af DKs førende design/kunstskoler og har udviklet nogle flotte og enkle ting - hun har fået nej fra de firmaer som er relevante at spørge, og vil gerne give mig chancen. Hver taske kan laves for 150 kr. i materialer pr styk. - det bliver billigere ved xx antal naturligvis. Så jo, jeg har råd til at få lavet en del tasker og få dem ud til forhandlere. 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem alt om udenlandsk selskab for at beskytte mod retssager - det bliver langt dyrere samlet og du har formentlig ikke viden om drift at selskab fra udlandet - fast adresse, bank- udenlandsk direktør og alt det som fordres

Du må låne dig til 40.000 kr hvis du vil beskyttes ud over det, mod kopisager. Der ER en risiko unægtelig, inden for tasker. Du må gerne anvende af de 40.000 til at få fremstillet tasker - og andre udgifter som Bank, evt regnskab osv IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: Tabt egenkapital (johnhannover.blogspot.com) 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mainmood:
. Så jo, jeg har råd til at få lavet en del tasker og få dem ud til

Lidt sjovt du tror det er så let, når hendes design er blevet afvist af relevante firmaer. Det vil med all sandhedenlighed kræve hårdt arbejde og koste en del i markedsføring. Iøvrigt lyder det mærkeligt at man skulle kunne lave en designtaske til 150 DKK, med de høje danske lønninger.  Det virker ikke til du har nogen erfaring med det at drive firma, ret mig hvis jeg tager fejl?  

Tilmeldt 18. Feb 22
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Glem alt om udenlandsk selskab 

Tak for svar - selvom jeg havde håbet på en åbning .

Ravn:

Lidt sjovt du tror det er så let, når hendes design er blevet afvist af relevante firmaer. 

Helt uenig- der kan være så mange grunde til afvisning fra etablerede firmaer, - bl.a måske fordi det ikke passer ind eller de ikke kan gabe over flere produkter end dem de har.  

De kr. 150 er udelukkende materialepris- arbejdskraften er gratis  i første omgang. Designeren har dog adgang til værksted og prof. sy/skrædderfaciliteter 24/7, jeg tror hun vil kunne færdiggøre i gennemsnit 2-5 pr dag - fra udskæring af leder, og til selve syning, påsætning osv osv. 

Salgspris bliver 1500 + 

Ved efterspørgsel/opskalering vil produktionen kunne blive flyttet til udlandet, men det kræver et godt salg forinden, eller en tur forbi Løvens hule næste år:-) 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)