Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fortrydelsesret kreditaftaler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

bemærk det er "hyggekrogen det her... , så lige et privat spørgsmål

Min teenagesøn på 18 har været så utrolig naiv at købe noget elektronik med Viabill. - da jeg opdagede det, bad jeg ham om at "fortryde" aftalen, så ville jeg lægge de penge ud for ham. Det drejer sig om 4000 kr. i alt. 

Nu har han så fået at vide af firmaet,  at han kun kan fortryde de sidstlånte 2000 kr. og ikke de førstlånte 2000 kr - det er noget med at hvis man låner for mere en 2000 kr. ryger man fra standard til præmiumaftale. Aftalen/aftalerne fandt dog sted for et par dage siden, så fristen på fjorten dage ligger langt væk, så jeg undrer mig lidt. 

For mig er det alene et principielt spørgsmål (økonomisk går det ud på ét i dette tilfælde, pengene skal bare betales tilbage og det er så heldigvis et mindre beløb) - men kan et firma virkelig i DK i 2022 opstille nogle regler, således at man reelt annullerer/undgår borgerens fortrydelsesret ved kreditaftaler? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.mybanker.dk/artikler/kreditaftaleloven-giver-dig-fortrydelsesret-paa-14-dage/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i de ikke kan bryde kreditaftale loven

Har han købt i en online shop så kan han også bruge sin returret og viabil må ikke indgå en kreditaftale hvor de kræver kunden skal frasige sig sin returret på produktet

Der er mange der finder viabill er på kanten med mange procedurer. Jeg ville gå til forbrugerombudsmanden hvis ikke shoppen vil tage varen retur (og betaling dermed ophævet) eller viabill nægter - Men gør det hurtigt for viabill er mestre i renter og gebyrer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er muligt at bruge sin 14 fortrydelses ret hos ViaBill.

ViaBill er en betalnings løsning hvor man kan dele sine køb op i afdrag i stedet for at betale hele beløbet på en gang, dvs man låner pengene af ViaBill til at købe den vare man vil have.

Så hvis man har købt noget og skal have det refunderet, har det ikke noget med ViaBill at gøre, der skal man kontakte den forretning man har købt varen i.

Hvis forretningen ikke vil refundere varen i følge loven og de 14 dages fortrydelsesret, så er det selvfølgelig et mellemværende mellem køber og forretning, ikke ViaBill.

Hvis man eksempelvis har en kredit på 2000kr hos ViaBill og opraderer til 4000kr, så har man 14 dages fortrydelsesret til at nedgradere til kreditten på 2000kr, så vidt man selvfølgelig ikke har købt mere og derfor ikke har en højere balance end 2000kr. som kreditten lyder på.

ViaBill følger selvfølgelig lovgivningen på alle punkter og er en ansvarlig lånegiver.

Du må meget gerne kontakte ViaBill så vi kan se på sagen og hjælpe til.
Tilmeldt 1. Apr 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak, fordi du gør mig opmærksom på at dette kan ske.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)