Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sats for betalt internet hos ansatte ???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Overvejer at betale for mine ansattes internet, men hvor høj en sats/et beløb må man betale. Talte i dag med en bekendt som får 600 kr. af hans virksomhed til internet ifm. hans arbejde (han arbejder i en ret stor virksomhed i Danmark), men hvor stort et beløb må man bruge på det, for der er vel en grænse? Troede egentlig også man skulle betale et specifikt/individuelt beløb alt efter hvilket internet den enkelte medarbejder bruger...

Vh.

Klaus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må betale det ved at du overtager abonnement - du må ikke betale den ansatte noget uden skatteindberetning. Det du gør er at betale og dermed give den ansatte rådighed til den internet forbindelse. Du overtager aftalen i dit CVR og må betale rent internet (uden tv pakke mm) for den ansatte, og det er så skattefrit for den ansatte forudsat det giver dem adgang til dit firmas netværk fra hjemmet -Adgang til arbejdsgiverens hjemmeside og egen mailboks er efter praksis ikke nok - ellers skal det indberettes som skat af fri telefon.
Det lyder meget galt hvis større virksomhed bare giver medarbejderen et beløb og betaler medarbejderens regning (og hvad så med momsen)

Du skal huske der ikke er fradrag for fuld moms, da det jo også bruges privat. Her godkendes generelt halv moms fratrukket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for (hurtigt) svar John  Smile

Ja undrer også mig, men kan ikke finde noget konkret om det hos SKAT, udover noget generelt. Desuden kan jeg ikke finde detaljeret hvordan "firmaets netværk" defineres hos SKAT, dog er der en del ting medarbejderne skal have adgang til hos os, så tror ikke medarbejderne skal betale skat i den forbindelse.

Vi er momsfritaget, så det med moms beskæftiger vi os ikke så meget med Wink

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Frederiksen:
Vi er momsfritaget, så det med moms beskæftiger vi os ikke så meget med

ja så er det let - så er det bare momsen som udgift helt og holdent

Klaus Frederiksen:
Ja undrer også mig, men kan ikke finde noget konkret om det hos SKAT,


Blot at du kan "stille internet til rådighed" og det betyder du betaler det til udbyderen mens din ansatte er hos dig og så er kravet blot, at det giver personalet adgang til dit firmas netværk fra hjemmet -Adgang til din hjemmeside og egen mailboks er efter praksis ikke nok - som du beskriver det - lyder det helt fint til skattefrihed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine fine svar John Smile undrede mig også (stadig) bare over det min ven fortalte mig...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)