Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af depositum til brændstofkort

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg har bestilt et kort til min firmabil på hvide plader, og i den forbindelse skulle jeg betale et depositum på 4000 + moms (fordi jeg er nyopstartet og derfor ikke kunne kreditgodkendes).

Hvordan bogfører jeg dette? Så vidt jeg ved kan man ikke trække momsen fra på brændstof til firmabiler med hvide plader, så skal det bare bogføres som indkøb af brændstof, eller skal det laves på anden måde?

Kortet er bestilt hos Circle K og jeg bruger Dinero som regnskabsprogram.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra du betaler skat af fri bil - og husker du jo så både har skatten og stadigt udgiften til det hele i dit eget ApS hvor du jo ellers kunne have det mere i overskud Der skal en del til før det betaler sig. Går også ud fra, du er selskab og ikke personlig virksomhed uden VSO

Så depositum - hvis det er faktureret som 4000 + moms = 5000 kr - så bogfør på udgiftskonto mod bank - biludgifter uden moms (da du korrekt ikke har momsfradrag for hvidpladebilen, så dit depositum er udgift 5000 kr. Herefter flyttes dette fra udgiftskonto (så den går i 0)  ned til en konto i status for depositum (som findes i forvejen i Dinero status om ikke jeg husker galt

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Går ud fra du betaler skat af fri bil - og husker du jo så både har skatten og stadigt udgiften til det hele i dit eget ApS hvor du jo ellers kunne have det mere i overskud Der skal en del til før det betaler sig. Går også ud fra, du er selskab og ikke personlig virksomhed uden VSO

Korrekt antaget :)

Cookie - John Hannover:

Så depositum - hvis det er faktureret som 4000 + moms = 5000 kr - så bogfør på udgiftskonto mod bank - biludgifter uden moms (da du korrekt ikke har momsfradrag for hvidpladebilen, så dit depositum er udgift 5000 kr. Herefter flyttes dette fra udgiftskonto (så den går i 0)  ned til en konto i status for depositum (som findes i forvejen i Dinero status om ikke jeg husker galt

vh John Hannover 

Tak for svar. Jeg fandt konto 54000 Deposita, som vel er den jeg skal flytte det til?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja det lyder korrekt som en status post 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)