Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform og international bankkonto med udlandsk samarbejdspartner?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en ven som er statsborger i Zimbabwe.
Hun coacher online, dog uden at kunne tilbyde kunderne at betale med kort eller bankoverførsel, grundet dårlig økonomisk infrastruktur i landet.
Hendes kunder er fra forskellige lande i verden og mange tøver når de bliver bedt om at betale med kryptovaluta.

Jeg vil gerne hjælpe hende ved at oprette en bankkonto i Europa, som hun kan lade sine kunder overføre penge til.
Min funktion bliver så at administrere kontoen, samt at sørge for udbetalinger til hende.

Spørgsmål 1:
For at dette skal være lovligt bør jeg oprette en erhvervskonto, og for at gøre dette kræves et CVR vil jeg tro. Er det korrekt antaget?

Spørgsmål 2:
Jeg har kig på Revolut.com og Wise.com både grundet prisen, og virksomhedens internationale karakter. Er der nogle faldgrupper jeg skal være særligt opmærksom på?

Spørgsmål 2:
Kan jeg starte med at oprette et ikke-momspligtigt selvskab, og hvis hun sælger nok, lave det om til et momspligtigt selvskab?

Spørgsmål 3:
Fra virksomhedens synspunkt kunne min ven blive hyret ind som konsulent/freelancer, som blot skal have honorar. Når hun så bosætter sig i Frankrig som hun ønsker. Kan hun så blive knyttet til den danske virksomhed som ansat?

Jeg håber I kan hjælpe mig med svar.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - Hvis en dansk bank vil oprette en konto så skal det jo være i hendes navn. Du kan ikke oprette en konto i dit navn eller dit CVR til hendes formål

2 - Lad hende selv oprette en revolut eller wise konto - det bør hun da kunne - du kan ikke eje en konto og stille den til rådighed for hende

2/2  Kun hvis du vil drive firmaet og have hende som ansat og jo beskattes af firmaet med en udenlandsk ansat og du ansvarer jo så 100% mod kunderne

3 Ja uanset Afrika eller Frankrig kan du have en honorar lønnet som du indberetter til skat via navn, adresse, fødselsdato/md/år og igen -du ansvarer så 100% mod kunderne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)