Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til enkeltmandsfirma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lukket min enkeltmandsvirksomhed (januar 2022), efter et års tørke i mit firma (er blevet fuldtidsansat og har ikke ledt efter opgaver). Efter jeg lukkede, var der en som tog kontakt til mig med en mindre opgave (under 50.000kr). Det sagde jeg ja til. Nu ser det ud til at opgaven bliver større og derfor vil overstige de 50.000kr

Jeg orker umiddelbart ikke at skulle åbne firmaet igen og momsregistrere mig og skulle ha med bogføring at gøre igen. Er der noget man kan gøre?
Jeg har ikke brug for at trække moms fra i nogle af mine køb, da jeg allerede har alt det jeg skal bruge. Vil rigtig gerne undgå at skulle ha gang i skat/moms/bogføring etc igen.
Er der en vej udenom? Findes der en anden slags firma man kan lave, hvis nman gerne vil ha en indkomst på over 50.000kr ved siden af ens alm fuldtidsarbejde? Hobbyvirksomhed? noget andet?


Tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

the19thbear:
Jeg orker umiddelbart ikke at skulle åbne firmaet igen og momsregistrere mig og skulle ha med bogføring at gøre igen. Er der noget man kan gøre?

Hvordan kan det være så besværligt, det er jo kun et spørgsmål om at du bruger en bogholder på timebasis. 

Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, men det er ikke rigtig svar på mit sprøgsmål:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

the19thbear:
Jeg orker umiddelbart ikke at skulle åbne firmaet igen og momsregistrere mig og skulle ha med bogføring at gøre igen. Er der noget man kan gøre?

Nej du kan ikke undgå momsregistrering hvis du kan se noget kommer over 50 t på 12 mdr - for så får du moms og samme i bod på alt faktureret inden.
En anden sag er, at mange af den slags arrangementer er ulovlige, og blot skulle være helt alm lønmodtager job, hvorved dels moms forkastes og mange udgifter vil være uden fradrag i et sådan ulovligt forhold + arbejdsgiver hæfter for evt manglende skat , https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html så svaret er JA du kan bare bede om at blive lønansat - og så kan du jo være lidt billigere per time og jobbet kan begrænses til en fast tid, eller specifik opgave

Hobbyvirksomhed er nogen man har - ikke for at tjene penge, men som hobby til formål (undulatavl osv) det er ikke en virksomhedsform .- men en skatteform

Uden moms skal arbejdsgiver i alle fald indberette løn/honorar - lovpligtig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke detaljerne, men jeg har hørt om Factofly - hvor man bliver ansat, men man sørger selv for at skaffe opgaver, løser dem, og så opretter du betalingsinformation til dem - de fakturerer, og betaler dig når de har modtaget pengene.

Albert

Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak cookie og Alber. Jeg vil se om jeg kan blive "ansat", eller om jeg kan bruge factofly. Kom endelig med flere bud hvis i kender til noget :)

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt, the19thbea

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)