Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af håndværkerfirma. Varevogn/bil med træk??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Aminoer,

Jeg er tømrer og har længe gerne ville starte egen virksomhed op.

I starten tænkte jeg at det bare skal være i weekenderne, altså deltid. Jeg har kunder og værktøj.

Mit største problem er transport af værktøj og materialer.

Hvordan fungerer det hvis jeg køber en gulplade bil (stationcar med stor trailer eller varevogn), med afgifter og beskatninger og alt det halløj? Er der noget jeg kan få fradrag for, eller andet jeg kan gøre så det ikke koster mig en masse. Det er jo vanvittige priser efterhånden for dieselkørsel.

Leder efter den billigste løsning da jeg kun skal bruge bilen erhvervsmæssigt et par gange om ugen, bruger egen bil til privatkørsel.
Jeg har en del større projekter jeg har sagt nej til, fordi det kræver en bil der kan trække lidt større læs.. :(

Jeg har prøvet at gøre mig klog vha. google. Men kan ikke finde svar. Og det virker så dyrt i afgifter at jeg mister lysten til min drøm.

Håber der er nogen herinde der har forstand på det, som kan hjælpe mig videre.

Beklager på forhånd hvis jeg ikke har stillet mit spørgsmål særlig klart. I er velkommen til at spørge nærmere ind til hvad mit behov er.

Ser meget frem til nogle idéer til hvordan jeg kan komme videre med min drøm!

Mvh
Hr. B



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar.
Når du siger fradrag, hvad indebærer det? Er det moms af køb, brændstof og momsen af værkstedsregning? (Gulplade)
Jeg har allerede in bil der er meget billig i drift, da jeg skal pendle hverdag. (Hvidplade)
Så vil egentlig bare have bil nummer 2 til arbejde ved siden af til transport af materialer og værktøj, og har brug for en større motor for at trække en læsset trailer.
Har det en betydning for beskatning afgifter hvis bilen/varevognen er et "specialindrettet køretøj"? Vil gerne bygge lidt hylder i den til at værktøj og skruer og den slags.
Tak for linket med Papegøjeplader, men den er for dyr at køre i til privatkørsel.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

fra fradrag for udgifter og moms når ren gulplade 
Nej jeg kan ikke se forskel ved specialinderettet - ud over at det er en klar fordel når bilen står på din privatadresse hvor du vel driver firmaet fra (hvis du ikke driver den fra hjemmet, så bør bilen ellers stå på firmaadressen)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)