I forbindelse med Covid-19 har vi i mn viirksomhed fået udsat nogle moms og a-skattebetalinger. De forfalder jo som bekendt d. 1. april. Skat har tilbudt at hvis man opretter en betalingsordning er der fra d. 15/3 åbent for at den kan løbe over 24 måneder i stedet for de normale 12. Den medarbejder hos Skat jeg snakkede med, sagde desuden at man kan samle sine resterende udsatte betalinger der forfalder i resten af 2022 i een pulje med 24 måneders afbetaling. Jeg kan sagtens finde artiikler der beskriver det med de 24 måneder, men kan ingen steder se der står at man kan samle sine resterende betalinger i een. Normalt kan man jo kun ha een betaling. Er der nogen der har hørt det samme, og måske endda kan henvise til et sted hvor det står sort på hvidt (det kunne medarbejderen nemlig ikke - men det synes jeg aldrig de kan)? På forhånd mange tak! |
Den oplysning har SKAT skjult godt, men prøv evt at se punkt 4 i nedenstående link.
https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2022/momslan-ikke-alle-kan-fa-en-afdragsordning-hos-skattestyrelsen