Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsnavn optaget + SE nummer til ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og skal stifte en ny. Eftersom at man kun kan have en enkeltmandsvirksomhed bliver den nye oprettet på et SE-nummer som en adminstrativ enhed.

Er det senere muligt at omdanne denne til ApS uden at min anden virksomhedCVR hovednummeret også skifter med?

Som I ved er det utroligt svært at finde et ledigt domæne og virksomhedsnavn. Jeg har navnet GetWeb Studio i tankerne. Det er ledigt på fx. .dk og .com, ,en er optaget på .com.ua for Ukraine. Der har også tidligere været et dansk firma ved navn GetWeb, som nu er opløst

Kan jeg godt vælge navnet alligevel, uden at komme i knibe?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

AlexanderOE:
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og skal stifte en ny. Eftersom at man kun kan have en enkeltmandsvirksomhed bliver den nye oprettet på et SE-nummer som en adminstrativ enhed.

Er det senere muligt at omdanne denne til ApS uden at min anden virksomhed på CVR hovednummeret også skifter med?
nej - det er hele CVR der så omdannes
det med webnavn kan jeg ikke svare på - hvis der ikke er dansk firma med navnet overhovedet, så sker der næppe noget, andet end mulige forvekslinger - men det er ikke noget nogen kan garantere, uden at være inde i hovedet på det firma i Ukraine

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hurtigt svar

Mht. omdannelsen til ApS er det slet ikke muligt at adskille sit CVR fra sit SE-nummer i fremtiden?
Ville det være nødvendigt at ophøre SE-nummeret og så oprette det som ApS, og er det muligt?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

AlexanderOE:
Tak for hurtigt svar

Mht. omdannelsen til ApS er det slet ikke muligt at adskille sit CVR fra sit SE-nummer i fremtiden?
Ville det være nødvendigt at ophøre SE-nummeret og så oprette det som ApS, og er det muligt?

ja SE nummeret vil udgå ved omdannelse til ApS - der er ikke SE numre i ApS - I det hele taget er SE jo besværligt med eget momsregnskab - og ofte helt unødvendigt - 
Se lidt om skattefri og skattepligtig omdannelse https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

John, det er ikke helt korrekt.

Hvis der er tale om separate virksomheder, så kan man godt omdanne den ene og lade den anden være i personligt regi. Men det er ret kompliceret i forhold til en skattefri virksomhedsomdannelse, VSO m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

John, det er ikke helt korrekt.

Hvis der er tale om separate virksomheder, så kan man godt omdanne den ene og lade den anden være i personligt regi. Men det er ret kompliceret i forhold til en skattefri virksomhedsomdannelse, VSO m.v.

se nu det- anede ikke man kunne det - uanset kompliceret Skattepligtigt kan man naturligvis altid bare stifte ApS og overføre - men vidste ikke man kunne skattefrit omdanne et SE og ikke resten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er omtalt i juridisk vejledning C.C.7.2.8

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2047513

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)