Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Unix platform

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har faet nogle priser fra en host  www.communilink.net     ang.  start af webshop.

Deres priser er baseret paa Unix platform.  Er der nogle som kan beskrive hvad dette betyder ?

At det er en host i Hong Kong, vil det betyde noget for tiden det tager at aabne min hjemmeside i Usa eller dk   ?

Jeg ville gerne bruge en dansk host, men kan umiddelbart ikke finde een som kan tilbyde anden betalings loesning end PBS  ( jeg har mit firma i Hong Kong  )

Der maa der vaere nogle som kender nogle firmaer som kan ellers kan benyttes og som har en int. betalings loesning ??

Hilsen

Olsen

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:18

Det betyder at deres system er basseret på open source teknologien unix, ofte i denne sammenhæng vil det betyde at der er tale om en linux server og nok også med PHP.Du kan læse mere om UNIX her: http://da.wikipedia.org/wiki/Unix

Mht load tid vil det altid have noget at sige hvor serverne står. Jeg har personligt mine servere i USA, dette giver lidt højere load i DK, men tror generalt verden over loadtiden er bedre end hvis serverne var i DK. Jeg har ingen personlige erfaringer med servere i HongKong.

Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 10:30

Tak for svar.

Vil du mene at Unix er okay  ?   ( kan umiddelbart ikke komme ind paa linket du sendte fra denne pc )

Har du en ide til hvor at finde andre hosts som har aftaler med intl.  betalings gateways saa jeg kan bruge min Hong Kong bank.  muligvis en host i USA.

Problemet er at jeg helst vil undgaa at have serveren i HKG pga.  jeg derved bliver skattepligtig i Hong Kong.

Peter

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:35

olsen1:

Tak for svar.

Vil du mene at Unix er okay  ?   ( kan umiddelbart ikke komme ind paa linket du sendte fra denne pc )

Har du en ide til hvor at finde andre hosts som har aftaler med intl.  betalings gateways saa jeg kan bruge min Hong Kong bank.  muligvis en host i USA.

Problemet er at jeg helst vil undgaa at have serveren i HKG pga.  jeg derved bliver skattepligtig i Hong Kong.

Peter

Unix er mere end ok efter min mening, både min laptop, stationær og alle de servere jeg arbejder på køre unix, dog ønsker jeg ikke starte en realigionskrig og vil bare konstatere at UNIX vs ms er godt til hver sit. 

Jeg har desværre ingen erfaringer med andre gateways end gateways der benytter PBS, hvorfor ønsker du at ungå PBS?

Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 10:45

Jeg ville gerne bruge PBS hvis muligt, men har faet at vide at de kun servicerer kunder i Europa.   Og mit firma er registret i Hong Kong og jeg bor selv i Kina.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:51
Ja det var jo en logisk forklaring :D Har du prøvet at tage kontakt til PBS og høre dem ad? Muligvis må de jo nok have kendskab til virksomheder i Kina som du kan benytte dig af.
Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 10:54

Jeg proever den vej og ser om de kan hjaelpe

Takker

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29

Hej Olsen,

Unix, platform er mere end perfekte. Efter mine erfaringer, er Unix og Linux de mest stabile og hurtigste platforme. Jeg har et dansk hosting firma, og som kun benytter Linux og en enkelt server Unix - jeg kan både tilbyde webhoteller i Tyskland, England og USA. Hvis du vil teste hastigheden, har jeg et par sider for sjov, du kan teste (jeg har desværre ingen erfaring med den del af verdenen du beskiftiger dig med).
US: http://wnserver.net/blog
UK/EN: http://newstown.dk
GE/DE: http://webname.dk  
Til betalinger, kan du fx vælge at benytte paypal.com - det vil jeg ihvertfald kalde international betalingsløsning, de er meget udbredte til de dele af verden jeg kender til.

Hvis du kan bruge professionel hosting, fra et af de overnævnte lande er altid velkommen til at kontakte mig på jh@webname.dk eller på +45 42 80 80 60

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)