Jeg kunne godt tænke mig at hører om der findes andre betalingsformer end mobilpay erhverv |
Du har vist spurgt om samme andet steds (var det facebook eller her)
Det nytter ikke du har set sælgere på messer sælge via mobilepay - ved erhvervssalg. Er det privat på loppemarked - så går den endnu (mener til 24) forudsat det ikke er teknisk muligt = der er ikke strøm f.eks)
tidl var det alm ikke at have kasse men i dag er skat skarpe med kontrol og kræver kasseapparat så snart det er teknisk muligt OG - hvis du er erhverv = sælger som CVR ALTID kasseapparat eller tilsvarende
Mobilepay kræver erhvervsløsning for messesalg. det kan du kombinere med håndskrevet kvittering med tydelig angivelse af med eller uden moms - om du vil - Erhvervsmæssigt vil du kunne få klart forkastet regnskab af skat (de sætter dig til 5 gange så meget du har solgt) hvis du kører uden kasseapparat på en messe - men kvitteringsmæssigt kan jeg ikke se andet end - mobilepay - erhvervsløsning krav og så kvittering nummereret med dit navn/cvr varen, prisen antal og momsen specificeret - vil dække lovkrav - men som nævnt - næppe på messe tilfredsstille SKAT i 2022 og så kan det blive meget dyrt for dig - for så SKAL de sætte en værdi ud fra helt andre kriterier (hvad ofte betyder meget op i forhold til dit salg)
Skats krav Skat.dk: A.B.3.3.3.3 Særregler for visse virksomheder
Du er så heller ikke en privatperson der står og sælger men en registreret virksomhed og derfor langt flere skattekrav som PMV
vh John Hannover