Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

andre betalings former via mobil,- kasse apparat er vel ikke nødvendigt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 21
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at hører om der findes andre betalingsformer end mobilpay erhverv
En betalingsform der minder om mobilpay hvor kunder bare kan betale over sin mobile apps,
Er ikke interesseret i kort betalings løsning det er alt for dyrt.
Det er vel ikke nødvendigt med et dyrt kasseapperat , til en messe på to dage.
Har set de fleste messe deltager bruger mobilpay som betaling enhed, og så derefter kan man jo skrive en kvittering til kunden i hånden , en regning  med forløbende nummer på. med de oplysninger der nu skal stå.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har vist spurgt om samme andet steds (var det facebook eller her)
Det nytter ikke du har set sælgere på messer sælge via mobilepay - ved erhvervssalg. Er det privat på loppemarked - så går den endnu (mener til 24) forudsat det ikke er teknisk muligt = der er ikke strøm f.eks)

tidl var det alm ikke at have kasse men i dag er skat skarpe med kontrol og kræver kasseapparat så snart det er teknisk muligt OG - hvis du er erhverv = sælger som CVR ALTID kasseapparat eller tilsvarende

Mobilepay kræver erhvervsløsning for messesalg. det kan du kombinere med håndskrevet kvittering med tydelig angivelse af med eller uden moms - om du vil - Erhvervsmæssigt vil du kunne få klart forkastet regnskab af skat (de sætter dig til 5 gange så meget du har solgt) hvis du kører uden kasseapparat på en messe - men kvitteringsmæssigt kan jeg ikke se andet end - mobilepay - erhvervsløsning krav og så kvittering nummereret med dit navn/cvr varen, prisen antal og momsen specificeret - vil dække lovkrav - men som nævnt - næppe på messe tilfredsstille SKAT i 2022 og så kan det blive meget dyrt for dig - for så SKAL de sætte en værdi ud fra helt andre kriterier (hvad ofte betyder meget op i forhold til dit salg)

Skats krav Skat.dk: A.B.3.3.3.3 Særregler for visse virksomheder 

Du er så heller ikke en privatperson der står og sælger men en registreret virksomhed og derfor langt flere skattekrav som PMV

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)