Nej, det er den der "introduktion til regnskab" der ikke virker.
Ja, det har du ret i. Der er dog en del mennesker, der har startet en virksomhed uden at have en krone i startkapital, og de mennesker er ofte tilbøjelige til at spare selv det mest essentielle væk. Jeg var engang en af dem, og desværre blev jeg i årenes løb "bekræftet" (en slags falsk positiv) at man sagtens kunne gøre det på den måde. Først i 2015 fik jeg et regnskabsprogram ... Og da jeg fik det, var det det værste system der var tilgængeligt. I 2017 skiftede til e-conomic, og det har jeg aldrig fortrudt. Men inden 2015 anvendte jeg delvist Excel og et eller andet system som jeg selv havde udviklet i PHP - men der var hele tiden ting der ikke virkede ordentligt. Eftersom jeg var den eneste der brugte det, gjorde det ikke så meget, men det betød at jeg rimelig ofte måtte rode med koder mens jeg egentligt skulle lave regnskab. Den tid er heldigvis forbi, og nu har jeg - som sagt - e-conomics, så nu har jeg adgang til et system der overholder reglerne, gør det nemt for mig, og har de funktioner som jeg skal bruge.
|
ok - introduktion til regnskab link der ikke virker - så må jeg have kikset- den bør gøre det her
Enig i - uden regnskabsprogram - er moms et helvede rent ud sagt - men med moderne - selv gratis versioner som dinero gratis - er dansk moms ikke kompliceret at håndtere (modsat import / eksport moms eller EU moms - moss moms osv)
vh John Hannover