Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af lager på lejet grund

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kig på et lager der ligger på en lejet grund. Grunden er lejet af Københavns Kommune. 

Er der nogen af jer der har forstand på om en sådan grund kan købes, så man ikke risikerer en pludselig opsigelse? Der er nemlig en gensidig opsigelse kontrakten på 3 mdr. Pt. har lejer haft sit lager i over 25 år på adressen uden ændringer fra kommunen, men man kan jo ikke vide sig sikker. Så at stikke en god købssum afsted til en ejendom på en lejet grund er trods alt risikabelt.

Venligst

Brian Phillip

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Københavns Kommune ejer mange grunde hvor der igennem tiderne er bygget utrolig mange ejendomme, også boligejendomme.

Visse steder har borgerrepræsentationen solgt grundene til dem der havde bygninger på lejet grund.

Almindelig vis sælger de ikke blot en enkelt grund.

Jeg foreslår at du slår dig sammen med alle nærliggende ejere af ejendomme som ligger på lejet grund, idet jeg gerne vil hjælpe jer med at indlede forhandlinger med kommunen om køb af grundene.

Du skal være opmærksom på at ikke alle bygningsejer vil være interesseret i at købe grundene, fordi de absolut ikke regner med at kommunen vil sælge og især fordi "nu går det lige så godt" hvorfor skulle vi bruge penge på at købe grunden, fordi kommunen jo ikke ønsker at sælge til enkelte ejere og måske slet ikke.

Du er velkommen til at sende en PB med dit telef.nr. så ringer jeg hvis du vil tale mere om det.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen 

Tak for svaret.

Det her er dog blot en enkelt grund der ligger mellem s-togsbane og en større andelsboligejendom. 

Så der er ikke tale om en klynge af grunde.

Venligst

Brian Phillip

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så sker der ikke noget ved at spørge dem.

Jeg kan evt. hjælpe med forhandlinger og skødeskrivning til favørpris, hvis du har økonomi til det.

Omkringliggende grundpriser skal undersøger.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, men nu siger du at kommunen i visse tilfælde sælger til lejere.

Jeg er ikke lejer, og nuværende lejer vil have over 1 million for at afstå lejemålet. Men vil du ikke mene det er for risikabelt at købe uden en forhåndsaftale med kommunen?

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)