Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at lægge min første ordre i Kina, og jeg er klar over, at jeg skal importregistreres hos Skat/Told.

Men da jeg spurgte den hjælpsomme dame i Kina, om hun ville have mit CVR-nr. på fakturaen, sagde hun, at det kunne vi sagtens; så ville hun lægge "13% tax" på ordren - hvilket hun ikke har gjort som default.
Min umiddelbare tanke er, at hun mener moms, og at det skal lægges på, og så trækker jeg det fra som importmoms i momsregnskabet.

Men er det mon det, hun mener, når hun kalder det "tax" og det er 13%?

Hun lyder som om, det er helt valgfrit, om jeg vil have det registreret på mit CVR-nr. og betale 13% tax eller om jeg bare vil have det med mit firmanavn på og ikke betale de 13%...

Jeg tænker ikke, at Skat synes, at det er valgfrit...    Wink
Men hvad er korrekt? Skal jeg betale de 13% og trække dem fra som importmoms? Eller er de 13% tax noget helt andet, som bare er i Kina? Eller...?


Smile    Rie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Rie:
Men da jeg spurgte den hjælpsomme dame i Kina, om hun ville have mit CVR-nr. på fakturaen, sagde hun, at det kunne vi sagtens; så ville hun lægge "13% tax" på ordren - hvilket hun ikke har gjort som default.
Min umiddelbare tanke er, at hun mener moms, og at det skal lægges på, og så trækker jeg det fra som importmoms i momsregnskabet.

Men er det mon det, hun mener, når hun kalder det "tax" og det er 13%?

nej det er noget der ikke har mindste med dansk eller importmoms at gøre. Det er et tillæg hun opfinder rent ud sagt - og nej - der lægges ikke normalt 13% på prisen til B2B modsat B2C - og Kina har ikke en sådan intern lov

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt så! Så siger jeg nej tak til at få CVR-nr. på, og fortæller bare selv Skat, at jeg har importeret det.

Mange tak for hjælpen!     Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det virker til at du har fat i en eksportør der enten prøver at snyde dig, eller også er sælger totalt uerfaren mht. eksport, du bør altid være på vagt overfor sådan en sælger.  Spørg sælger hvorfor de mener der skal "tax" på varen.

Du skal ikke fortælled SKAT nogen mht. import, det køre helt automatisk ved indfortoldning, dog skal du sikre dig at dit firmanavn fremgår af fakturaen, så varen bliver indfortoldet til dit firma.

Skal varerne hjem med søfragt, er der nogle faldgrubber du bør forholde dig til, søg på " fragt fælden" 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)