Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flaske størrelser på spiritus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg finder lidt forskellige inputs, så ville lige forhøre mig herinde først.

Er det muligt at sælge 75cl spiritus flasker i Danmark, altså cognac, whiskey m.m eller SKAL det være 70cl.

Jeg spørg ind til både salg i supermarked samt salg i en bar, bodega osv.

De fleste flasker er jo 70cl og f.eks. i Taxfree er de 1L - Så tænker der er nogen regler på dette punkt. 

Men vil gerne have det bekræftet 100%

På forhånd tak

Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Erder nogen der har nogen inputs?

Tilmeldt 27. Oct 21
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvsagt er der uendelig mange regler for salg af spiritus i Danmark (og EU), men flaskens eller en anden beholders størrelse er i skattemæssig og juridisk-teknisk forstand underordnet.

Flasker med volumenen på 1 liter (alkohol over 22% vol.), som vi typisk kender fra tax-free shopping, er baseret på hvad du må medbringe til Danmark (eller andre EU lande) som privatperson uden at skulle betale told, hvis man ankommer fra et ikke EU-land.

I forhold til produktion og myndighedernes behandling af skatter og afgifter i forbindelse med produktionen og/eller import af spiritus, er der typisk både tid og store økonomiske besparelse at hente ved at holde sig til EU standardstørrelser, men der er juridisk intet i vejen for at sælge spiritus uanset flaskens eller beholderens størrelse.

PS

Det skal nævnes, at jeg absolut ingenting ved om produktion, import eller salg af spiritus, men alt hvad du spørge om er umiddelbart tilgængeligt på den danske brancheforenings henholdsvis SKATs hjemmeside

Det tog mig mindre end 5 minutter at finde svar på dit spørgsmål. Du er velkommen 😉

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)