Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stævnet - hvordan skal vi forholde os?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har gjort indsigelse mod fakturaen generelt, da vi ønskede den korrigeret. Der er en masse gebyrer, brændstofstillæg og en masse andet på - hvorfor vi ikke kan udregne den ekstra pris, der skal betales.

Lige efter vi modtog fakturaen, redegjorde vi for fejlen og bad om en ny korrigeret faktura. Vi hørte ingenting - og modtog efter noget tid en rykker. Så ringede og skrev vi igen, og fik besked på, at sagen ville blive behandlet, når de nåede til mailen. Men så hørte vi aldrig fra dem - bortset fra nu.

Vi mente jo, at bolden lå på deres banehalvdel, og forventede at de på et eller andet tidspunkt ville reagere. Men siden rykkeren har vi intet hørt - bortset fra dét, der nu er blevet en indkaldelse til civilretten.

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

RoomForMore.dk:

I dag modtog vi en ny besked - sagen var nu sendt til civilretten. Intet andet information.

Om det er på baggrund af vores indsigelse samt indsendte dokumentation, at sagen nu er flyttet vides ikke.

Men nu bliver vi jo lidt bekymrede for, at det går hen og bliver rigtig dyrt i sagsomkostninger. Kan vi godt møde op uden advokat og fremlægge sagen? Det burde jo være rimelig lige til.

Mvh.

Der er først noget skriftudveksling. Du har 14 dage til at skrive et svarskrift på minretsag.dk hvor du skal adressere sagsøgers påstand og anbringender. Her skal du nok dokumentere dine forsendelsers størrelse og vægt ift. det sagsøger påstår.

Herefter vil retten typisk afholde et telefonmøde med parterne for at finde ud af hvad man er uenige om. Man vil også drøfte muligheden for et forlig. Som jeg skrev tidligere vil det formentlig gå under en småsag hvis det er simple ting i er uenige om. I så fald er det ret begrænset hvad du risikerer i sagsomkostninger hvis du taber sagen. Det er retten som fastsætter sagsomkostningerne ud fra sagens værdi.

Hyrer du en advokat til at føre sagen kan du være sikker på at det kommer til at koste penge. Selv om du vinder sagen vil de tillagte sagsomkostninger næppe dække dine faktiske advokatomkostninger.

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Et indledende telefonmøde lyder rigtig godt. Jeg tror bare dét at komme i dialog med en fra firmaet vil kunne løse problemet. For sagen skriger jo til himlen.

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

RoomForMore.dk:

Men hvad sker der nu, når sagen formentlig kommer for Retten? Hvordan står vi stillet? PostNord er jo en gigant, og man kunne jo frygte at de får ret qua deres størrelse.

De danske domstole giver ikke store firmaer mere ret, blot fordi de er store, de forholder sig til fakta og jura, og her har en parts økonomiske størrelse ingen betydning. Bare lige for at fjerne den del.

Du skal være velkommen til at sende stævningen til mig på info@not-allowed.dk, så læser jeg den gerne kvit og frit igennem. Og hvis du har brug for juridisk bistand, hjælper jeg ligeledes gerne, for et yderst rimeligt beløb.

Hvis du eller andre i firmaet ikke er inde i jura, er det dumt at møde selv, da I vil blive kørt rundt af en advokat, som er inde i fakta og loven. Så jeg vil da anbefale, at I får professionel hjælp, og så skulle sagen være relativt let at få løst, hvis det forholder sig, som du beskriver det, inkl at I har alt dialogen fra tidligere...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Opdatering (som efterspurgt):

PostNord/Sagsøger har nu endelig læst vores indsigelse (via de dokumenter, der kunne uploades til civilretten), og de er forud for retsmødet kommet med et forlig, der møder os 100% - De har nedjusteret fakturaen med ca. 80%. Beløbet er endt på dét som vi skrev til dem, burde være det korrekte beløb. Så med andre ord, giver de os ret i alt vi skriver.

De tilføjer dog, at de vil have, at vi betaler for alle sagsomkostninger mm. udover dette beløb. 

Dette er vi igen forundrede over. Postnord har udsendt en forkert faktura, postnord har ikke læst vores mails, reageret på disse eller ville hjælpe via deres telefonsservice. Det er os, der i og for sig er forurettede da sagen jo som håbet/forventet viste sig at være grundløs, og nu skal vi så betale omkostninger - når det er os, der har brugt en masse tid på at indhente gamle fakturaer og føre bevis for vores uskyld. :)

Nu ved vi selvfølgelig ikke hvad disse sagsomkostninger ligger på, men det er da lidt sjovt, at de skal fejes over på os. Men uanset hvad, så er vi da næsten i mål. :)

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RoomForMore.dk:

Opdatering (som efterspurgt):

PostNord/Sagsøger har nu endelig læst vores indsigelse (via de dokumenter, der kunne uploades til civilretten), og de er forud for retsmødet kommet med et forlig, der møder os 100% - De har nedjusteret fakturaen med ca. 80%. Beløbet er endt på dét som vi skrev til dem, burde være det korrekte beløb. Så med andre ord, giver de os ret i alt vi skriver.

De tilføjer dog, at de vil have, at vi betaler for alle sagsomkostninger mm. udover dette beløb. 

Dette er vi igen forundrede over. Postnord har udsendt en forkert faktura, postnord har ikke læst vores mails, reageret på disse eller ville hjælpe via deres telefonsservice. Det er os, der i og for sig er forurettede da sagen jo som håbet/forventet viste sig at være grundløs, og nu skal vi så betale omkostninger - når det er os, der har brugt en masse tid på at indhente gamle fakturaer og føre bevis for vores uskyld. :)

Nu ved vi selvfølgelig ikke hvad disse sagsomkostninger ligger på, men det er da lidt sjovt, at de skal fejes over på os. Men uanset hvad, så er vi da næsten i mål. :)

I skal ikke betale sagsomkostninger, det skal I gøre indsigelser imod!

I skal i den forbindelse henvise til Retsplejelovens §312 stk 4.

"Stk. 4. Har den tabende part tilbudt modparten, hvad der tilkommer denne, skal modparten erstatte den tabende part udgifterne ved den derefter følgende del af processen. Stk. 3 finder tilsvarende anvendelse."

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2019/938/

Og så skal I kræve, at Retten tilkender jer sagsomkostningerne, da I allerede forud for sagen, har tilbudt at betale det korrekte beløb, såfremt de rettede fakturaen for fejl. Dette har de ikke gjort, og fejlen ligger ved dem.

Og så skal I gøre opmærksom på, at sagen for forårsaget et unødvendigt højt tidsforbrug hos jer, fordi Postnord ikke har styr på deres ting. Og derfor skal retten tilkende jer sagsomkostningerne. 

Nu kender jeg ikke sagens beløb, men de er ofte mellem 2-8.000 kr i småsager, afhængig af beløbsstørrelsen og sagens forløb...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - der er et telefonisk formøde i morgen. Så håber jeg de godtager denne. Det ville i hvert fald være åndsvagt at gå i retten udelukkende for at få afgjort sagsomkostningerne. :)

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RoomForMore.dk:

Super - der er et telefonisk formøde i morgen. Så håber jeg de godtager denne. Det ville i hvert fald være åndsvagt at gå i retten udelukkende for at få afgjort sagsomkostningerne. :)

Sig I accepterer deres tilbud, men at I ikke er enige i omkring sagsomkostningerne.

Derfor vil I indlevere et processkrift, hvor I vil redegøre for opgørelsen af sagsomkostningerne.

Og gør derfor ovenstående fra mit indlæg skriftligt. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)