Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stævnet - hvordan skal vi forholde os?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste vi har modtaget er én rykker for 2 år siden. Vi gjorde indsigelse pr. mail efter den oprindelige faktura og efterfølgende.

Nu har vi så netop modtaget en indkaldelse til fogedretten. Intet andet i de 2 år. Og intet retursvar på vores mails.

Fakturaen har flere poster (En del korrekte posteringer på 3-400 pr. pakke og så én på ca. 5700 ex. moms). Varen kostede ca. 2000 ex. moms i udsalgspris. Den var lige akkurat for stor til GLS (300cm volume), hvor den ville have kostet under 80,- at sende til Sverige. Men PostNord har så vejet den fuldstændig forkert. Så forkert, at det skriger til himlen. Og vi har jo fakturaen på kunden, hvor man kan se, hvad der er bestilt. Samt faktura fra leverandøren, hvor alle mål står på. Så vi mener jo, at alting er lige til - men frygter naturligvis, at der blot dømmes til PostNords fordel grundet deres størrelse (og at man blot antager, at de naturligvis har ret).

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

PostNord bruger jo også volumenvægt, så hvis den er for stor til GLS, er den sikkert også for stor til Postnord. 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, vi sendte det som stykgods med PostNord - som skrevet i indlægget. Så nej, den var ikke for stor til PostNord.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

RoomForMore.dk:
Fakturaen har flere poster (En del korrekte posteringer på 3-400 pr. pakke og så én på ca. 5700 ex. moms). Varen kostede ca. 2000 ex. moms i udsalgspris. Den var lige akkurat for stor til GLS (300cm volume), hvor den ville have kostet under 80,- at sende til Sverige. Men PostNord har så vejet den fuldstændig forkert. Så forkert, at det skriger til himlen. Og vi har jo fakturaen på kunden, hvor man kan se, hvad der er bestilt. Samt faktura fra leverandøren, hvor alle mål står på. Så vi mener jo, at alting er lige til - men frygter naturligvis, at der blot dømmes til PostNords fordel grundet deres størrelse (og at man blot antager, at de naturligvis har ret).


Det lyder som en sag der enten afvises i Fogedretten - eller udsættes eller - henvises til civilret. Den med at postnord får ret fordi de er store, holder i min erfaring slet ikke, vi har gode retstilstande men der hvor den store ofte vinder er, hvor det ender i en svær civilsag og hvor den lille vælger at være selvmøder, imod den store der møder med jurist

Det skyldes, at juristen langt bedre overskuer hvad siger loven, hvilke paragraffer (her passivitet inkl) og - har der været tilsvarende sager som ER afgjort til den stores fordel, som kunne tale for samme afgørelse i den nye sag, og hvor den "lille" som selvmøder ikke har mere, end en naturlig utilfredshed og tanker om hvor det uretfærdige ligger. 

jeg husker en ret aktiv advokat herinde (er her desværre ikke meget mere som aktiv i alle fald) der beskrev det at være selvmøder i bare lidt mere komplicerede sager som "selvmorder" (samme advokat gav mig det gode "ordsprog" om, at drive selskab flere sammen uden ejeraftale var, som at sejle på en armeret sømine.

Jeg synes, ud fra din beskrivelse, at du har en god sag, både i fogedret (hvor jeg godt turde selvmøde) og i evt civilret hvis den henvises dertil, men i civilret ville jeg nok overveje, om jeg turde være selvmøder.

Der hvor den store har fordel er dels - ved at have penge til at tage tab hvis sagen tabes, dels ved at have langt flere juridiske muskler til at føre de rette argumenter frem for dommere, der jo - sjovt nok - ser skarpt juridisk på tingene.

RoomForMore.dk:

Det eneste vi har modtaget er én rykker for 2 år siden. Vi gjorde indsigelse pr. mail efter den oprindelige faktura og efterfølgende.

Nu har vi så netop modtaget en indkaldelse til fogedretten. Intet andet i de 2 år. Og intet retursvar på vores mails.

det er klart til din fordel. Passivitet i forhold til at I anker en faktura vil stille PostNord skidt hvis de slet ikke kan vise de har reageret på anken - alt andet lig og vil nok kunne få Fogedret til at enten helt at forkaste Postnord kravet - eller udsætte - eller bede Postnord gennemtænke hurtigt, eller sende videre til civilret

Problemet kan være, at du jo selv skriver, at noget skal PostNord have, bare 5.000 frem for 15.000 kr - så noget er der i deres krav og derfor kunne omk. blive delt
OM det så var klogt, at betale de 5.000 kr og skrive, at det er til fuld og endelig afgørelse?? Måske, for så ville der jo ikke være en del af kravet som postnord havde ret i. Jeg tør bare ikke sige det klart, uden at skulle læse alt meget mere igennem, for som med alt dette, har vi kun din version (som jeg tror på) og ikke modpartens, og det er en af forskellene på selvmøder og advokat med i retten.

Jeg ville også tage kampen hvis en pakke er vejet til 500 kg (og det ikke faktuelt er volumen der giver prisen og ikke de KG), men alt koster jo, og du risikerer klart, at omkostninger, og din tid, overstiger de 10.000 kr du regner med at få nedsat regningen med, og det er jo som det er, for det er ikke gratis at få en retssal til at afgøre ting for sig.

Lad os, der nu er spændte tilskuere på sidelinjen vide, hvad du gør og hvor den ender, også selv om det kan være om et år eller mere, den finder sin afslutning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tager den i fogedretten i første omgang. Så må vi se, hvad der sker. :)

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

RoomForMore.dk:

Vi tager den i fogedretten i første omgang. Så må vi se, hvad der sker. :)

jeps  keep us posted :) og held og lykke med den - kan jo være det bare bliver afvist helt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag modtog vi en ny besked - sagen var nu sendt til civilretten. Intet andet information.

Om det er på baggrund af vores indsigelse samt indsendte dokumentation, at sagen nu er flyttet vides ikke.

Men nu bliver vi jo lidt bekymrede for, at det går hen og bliver rigtig dyrt i sagsomkostninger. Kan vi godt møde op uden advokat og fremlægge sagen? Det burde jo være rimelig lige til.

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er formentlig fordi sagen virker for kompleks til fogedrets 5-10 minutter ja, og ja du KAN måde op selv, men i en komplekssag, kan du let være ude i, at det at være selvmøder er selvmorder - som den tidl. så aktive advokat herinde beskrev det.

Du kan synes det er ligetil, men du mødes af en advokat som fremfører nogle rent juridiske synspunkter og måske også henviser til en to tre andre tilsvarende sager, som gik deres vej, MEN - hvis det er totalt oplagt, at pakken ikke kunne veje 500 kg (hvordan skulle I selv have håndteret pakningen af noget på 500 kg og hvordan skulle posten generelt håndtere en pakke på 500 kg, så burde det gå din vej, for den del i alle fald. 
Det burde så også være let at opnå forlig inden retten, og langt billigere - så jeg ville ringe til posten igen og referere til, at I nu står overfor civilretten (posten regner givet stadigt med enkel fogedsag) og at du med deres jurist burde kunne finde en lettere og hurtigere vej.

I retten er det svært at sige noget om omkostninger. De er lavest for dig, ved at du er selvmøder og retten skal hjælpe dig med at gøre tingene korrekt derinde, men som nævnt, er det en almen erfaring, at en selvmøder i en kompliceret sag, kan have svært ved at argumentere juridisk, imod en velforberedt jurist, og da der jo er ting du skal betale og erkender, så kunne retten godt, selv hvis du "vinder" dele omkostningerne. Jeg tør ikke gætte størrelse, men retsafgift osv - løber samlet op i nogle tusinde i alle fald.

Måske bedste alternativ er, at du får en jurist til på dine vegne at kontakte postens jura afdeling og udrede tingene. Det burde også være i deres interesse at undgå en sag i byretten, som så også vil have lange udsigter ventemæssigt (regn 1 år). Du kunne starte med at se om det, at den går i civilret frem for fogedret, får dem til at forhandle med dig, og ellers få din advokat til at kontakte dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Vi tænker lige over det. :)

I forhold til renter mm. påløber de så stadigvæk indtil sagen er afgjort? Hvis der nu går 1-2 år inden sagen kommer for retten.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

RoomForMore.dk:
Fakturaen har flere poster (En del korrekte posteringer på 3-400 pr. pakke og så én på ca. 5700 ex. moms).

Har du/I gjort indsigelse mod hele fakturaen eller blot den enkelte postering? 

Har I betalt de poster der ikke er tvist om? Hvis ikke så er det sandsynligvis også dem PostNord rykker jer for og dem skal I jo betale under alle omstændigheder.

/Brian

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)