Hej Amino Jeg står lidt i en kattepine. Jeg har fået oprettet et ApS og er i den ombæring i fuld gang med at oprette erhvervskonti hos min bank. Det tager dog lidt længere tid, end jeg først havde regnet med, hvorfor der nu er opstået lidt af et problem. Jeg har en faktura til min leverandør, der skal betales inden årsskiftet. Banken kan ikke betale regningen for mig, før alle aftalepapirer er underskrevet. Det er de nok først på den anden side af nytår. Legaldesk, som har oprettet cvr-numrene, har ikke lovhjemmel til at udbetale til andre kontis end den pågældende erhvervskonti. Regningen SKAL betales inden årsskiftet, så hvad gør jeg? Kan jeg betale fra min private konto - og så bogføre som udlæg, når kontoen er oprettet? Eller hvad er løsningen? Pft. |
Selvfølgelig kan du betale fra din privat konto.
Det er kun bankerne, som ville kigge skæv på det, og ved 1 betaling bliver det nok ikke det store problem,
med mindre det er en stor sum, hvor de skal tjekke det.