Jeg har med succes drevet to forskellige lokalmedier på papir tidligere.
Min absolut vigtigste erfaring med salg hedder: "Op med smilet - skulderen mod døren - respektér et nej".
For mig at se kan du kun slå de store, hvis du viser de lokale erhvervsdrivende, at du ER den lokale markedsføringskanal. De skal kende dig og dit ansigt, så de ser dig for sig, når de tænker lokal markedsføring. De ved allerede, at man kan målrette Facebook- og Googleannoncer meget præcist, så de skal OPLEVE, at du går et ekstra skridt for dem. Min erfaring er, at det kan man kun ved at besøge dem fysisk.
Tag en mappe med salgsark under armen. Gå rundt til de erhvervsdrivende, du gerne vil sælge annoncer til. Lyt til deres behov. Juster gerne dine tilbud, så du lever bedst muligt op til deres behov. Hvis de efterspørger data så giv dem valid data - ikke noget, du "finder på" til lejligheden. Hvis de siger nej tak, så takker du for deres tid og kommer igen senere - evt. når du kan fremvise konkrete resultater for virksomheder, der ligner dem, men som ikke er konkurrenter.
Lyt lyt lyt.
Hvis nogen kommer med redaktionelle ideer - så vurdér dem, og brug dem, hvis det giver mening for dit medie.
Meld dig ind i de lokale handelstandsforeninger - kom til møderne og del ud af din viden. Og LYT!!!
Der er MASSER af penge at hente i det marked, hvis du forstår at være selve symbolet på lokallivet.
Og det er en rigtig FED tjans.
God vind med den.
Hans