Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor til TV-serie søges

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Status pt er, at jeg autodidakt har skrevet en TV-serie i løbet af de seneste par år. Jeg er teamet op med en producent og en konsulent som jeg sammen har finpudset 1. draft med.

Plan A er at DR/TV2/diverse streamingtjenester vælger at kaste penge efter det. Vores pitch-deck er netop sendt afsted til dem.

Nu stikker jeg så også en føler ud her, da jeg også gerne vil have en plan B som fx en privat investor. Hvor finder jeg sådan én? 

ps. Ved ikke om jeg har smidt tråden det rette sted hen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

DR/TV2 osv - skal du jo starte hos - og her vil det ofte kun være EN dansk der går med-  enten DR eller TV2 - så arbejdet vil starte med at finde ud af, om de er interesserede i dit manus. Det kan generelt ikke betale sig at være på dem alle samtidigt- da de så vil hoppe af, hvis de hører det, så du skal starte med at skyde dig ind på - HVEM kunne være interesserede - er det TC2 - charlie - osv - 

De kan så støtte direkte eller - indgå som producent i stedet for din producent  - udenlandske SF film kan også kontraktes, netflix osv er ikke let - du skal starte i netflix DK formentlig men ofte afgøres det højere oppe og- processen med det hele tager let nogle år faktisk.
Lettest er, hvis de vil overtage som producent og blot lønne jer.

Hvad du skal aflevere - kan være forskelligt, men generelt vil de starte med at ønske et pitch (under 10 liner linier) med historiens overordnede struktur, startende med med titel og genre og gennemgang af samlet film/slutning/hovedrolle i centrum. Det lyder jo som du er gået den vej, og det må så vise, om de er positive - jeg ville altid være i personlig kontakt med dem i afdelingen der står for at udvælge - som her evt TV serie (og forskel på drama, krimi, børne osv) så du har en personlig kontakt der nu er klar over, at NU kommer dit pitch.

Senere vil synopsis på 4-6 sider omme ind men mere energi, plottet - store punkter, scenisk beskrevet 

Efter det udabejdes som udgangspunkt en Step outline - som scenegennemgang med hvad der sker med hvem hvor i manuskriptet og endeligt et treatment  sceneinddelt manuskript 

Dette er helt overordnet og kan sagtens ønskes anderledes, men ofte vil TV og andre direktører der skal beslutte køb eller ikke, gå den vej - for ikke at sidde og skulle læse et fuldt manuskrift - Med et Pitch - og måske gerne nogle kendte med (giver TV mere tillid til, at der er tænkt over ting - men debutanter forekommer absolut)

Danske investorer uden for branchen finder du generelt kun i dit eget netværk, producerens eller mere normalt - producentents netværk - men pt er din producere måske producent, eller du er det. Konsulenten - hvis film konsulent kunne også have noget i eget netværk.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)