Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO hvordan skal skal filnavne være?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit dynamiske shopsystem - har det mon betydning om jeg navngiver siderne "product.asp" / "vare.asp" / "visvare.asp" (altså dansk-engelsk varianter) eller "varegruppe.asp" / "productcategory.asp"  osv ?

Vi henvender os primært til Danmark og men også skandinavien og lidt til øvrige udland.

Måske er det flintrende ligegyldigt :-)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1302
Fra  Conseo Skrevet kl. 20:25

Med hensyn til SEO er det stort set ligegyldigt. Men derfor er det alligevel ikke lige meget hvad dine filnavne hedder.
Jo bedre filstruktur du har, des bedre CTR kan du opnå.

Folk vil hellere klikke på et link der hedder domæne.dk/produktnavn.asp end et der hedder domæne.dk/sfansdjvv.asp

Umiddelbart vil jeg bare kalde det produkt.asp, hvis der er mange typer af produkter. Sælger du kun akvariefisk, kunne man kalde filnavnet akvariefisk.asp

Håber det hjalp?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:42

Hej Jesper

På de sider der er på dansk skal filnavnet være dansk, og indeholde det væsentligste søgeord på siden. Sælger du akvariefisk på siden skal siden hedde akvariefisk.asp. Har du også siderne på svensk skal URL'en som minimum være unik for dette sprog. Bedst er hvis filnavnet afspejler søgeordet på det lokale sprog. Fx. ure.asp på dansk og klockor.asp på svensk.

Snakker vi SEO er der meget lidt der er ligegyldigt.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)