Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde ikke modtaget pakke??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
jeg har en kunde som angiveligt ikke har modtaget hans pakke.

Pakken blev bestilt den 20 oktober og den 10 december fortæller han banken han ikke har modtaget pakken og nu skal jeg så betale for det selvom jeg kan følge pakkens lange rejse fra kina- Danmark og se at den ifølge trackingen er landet på hans adresse.
Hvad kan jeg gøre i denne situation? Skal jeg bare bide i det sure æble og betale ham tilbage? eller hvad kan jeg gøre?

Mange tak på forhånd
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den skal betales med mindre du har kvittering for at pakken er modtaget - tracking vil ikke række MEN her kan du så evt få penge fra speditøren eller posten. Pakken må vel så også, fra Kina have været gennem told mm - og måske kunden afviste den grundet overraskelse over evt gebyr fra post og moms og told - men du skal kunne vise, at kunden kvitterede hvis ikke den normalt vil blive ført tilbage af banken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacobtv:
det selvom jeg kan følge pakkens lange rejse fra kina- Danmark og se at den ifølge trackingen er landet på hans adresse.

Kontakt firmaet, der har stået for fragten og bed om en kvitteringsudskrift. Hvis der ikke er nogen hjemme og der ikke er aftalt "kan lægges ved f.eks. hønsehuset mellem 2 æg", så er det en anden sag. Så er det jo speditøren, der skal erstatte. For de fleste har adgang til bokse af forskellige typer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Kontakt firmaet, der har stået for fragten og bed om en kvitteringsudskrift. Hvis der ikke er nogen hjemme og der ikke er aftalt "kan lægges ved f.eks. hønsehuset mellem 2 æg", så er det en anden sag. Så er det jo speditøren, der skal erstatte. For de fleste har adgang til bokse af forskellige typer.
nemlig - dog skal man være klar på, at hvis ikke pakken er specifikt beløbsforsikret, så kan erstatning være ret begrænset desværre

Hvis ikke den er sendt som alm brev fra Kina til Danmark, men som pakke osv - så ville der normalt være kvitteret for modtagelsen - med Phytonrap fine undtagelsesbeskrivelse. Dog ved jeg ikke om det her med postnord-sted eller GLS fuldmagt - hvor man har aftale med en af disse, om at pakker må sættes der hvor der sidder skilt om det (eller aftale). Der burde ansvar overgå til kunden - men jeg har aldrig læst hvem der har ansvaret i det fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, John.

Men næsten alle har aftale med bokse, eller de sender en besked, at "der er forsøgt at aflevere en pakken. Vi skal have en besked om ny dato, eller en anden leveringsadresse".

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)