Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til, at min kunde pludselig er 'gone grazy'

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har gennem længere tid arbejdet som designer for et firma, hvor vi skal udvikle en helt ny type tvangsblander/cementblander.

Jeg har haft daglig kontakt til kunden og har i grunden haft en god kemi - selvom, jeg kan fornemme, at han ikke er vandt til at udvikle nye produkter og derfor er ret følsom overfor alle de tilretninger, som f.eks. vores potentielle fabrikant er kommet med.

I fredags kom endnu en mail med nogle mindre tilretninger fra fabrikanten og min kunde bad mig derefter om at rette det med det samme, samme dag. Jeg fortalte, at det kunne jeg ikke (jeg havde en anden aftale). Han blev studs og bad mig sende alle tegninger omgående, hvad jeg gjorde.

Men, pludselig blev jeg beskyldt for noget nær det værste man kan være. Jeg bad ham om at forklare MEGET tydeligt, hvad han mente, fordi den slags beskyldninger kan man simpelthen ikke bare komme med.

Jeg skrev omgående en faktura for mit indestående - men den ville han bestemt ikke anderkende.

Jeg har prøvet at få fat på en tredje person, som er 'pengemanden' bag dette projekt og jeg har vidersendt alle mails til ham. Blandt andet skrev jeg, at jeg vil have min faktura betalt senest i dag. Men jeg har endnu ikke hørt noget.

Det er bare topmålet af en øv-situation. Jeg fatter simpelthen ikke hvordan nogen fra den ene yderlighed til den anden kan komme med SÅ fuldstændigt sindsyge beskyldninger - og, at det nu ser ud til, at de ikke vil betale min faktura.

Jeg vil høre, om der er nogen, der måske vil hjælpe mig - mod selvfølgelig at modtage en del af mit fakturerede beløb?

Eller, om nogen har nogen gode råd til hvordan man forholder sig professionelt, så jeg ikke 'mister mit hoved' og går hen og bliver deprimeret over andre folks tanke- og følelsesløse adfærd?

Kh David - og mega glædelig jul :)

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke helt let at forstå hvilke beskyldninger for noget nær det værste du er udsat for - 

Et gæt er, også ud fra, at du har kunnet mærke, at kunden ikke var vant til at udvikle nye produkter og ret følsom overfor tilretninger er, at der hele tiden har været lidt for meget kant i forholdet - en eller anden utilfredshed.

Så sender du en faktura på dit indestående, og her vil alt jo afhænge af, hvad I har aftalt. Hvad skulle du levere og til hvornår, og evt delbetaling aftale osv

Det er heller ikke klart, om  - ud over du føler dig beskyldt for div - kunden har opsagt hele aftalen - eller bare har været sur i telefonen? 

Hvis det hele er opgivet, og du har leveret tegninger mm løbende, og tilrettet efter ønsker, så vil du med stor sandsynlighed også blive tildelt en betalin i retten MEN

Det er noget der let koster 50-70.000 kr at skulle køre en civilsag på, og uden at kende jeres skriftlige aftaler, og hvad der ellers kan bevises, så skal du ikke gå i retten, hvis du ikke vil løbe en sådan risiko. 

Du har bare ikke andre muligheder end - enten bliver enige (og her er det ikke sikkert det gavner at du ud over dem du normalt har opgaven fra, også har videresendt alle mails til en "pengemand" bag projektet.
Dels fordi denne måske slet ikke gider rode med den problemstilling, og dels fordi denne vel umiddelbart vil læne sig op af sine samarbejdspartnere, og ikke bare ville hjælpe dig som en leverandør til projektet.

Langt bedst for dig er, hvis du kan komme tilbage i varmen hos dem der har entreret med dig, og som du har set som opdragsgiver hidtil, og sætte jer sammen, og udrede, hvad der er gået SÅ galt, fordi du ikke samme dag kunne tilrette - "whatever" det nu var der skulle tilrettes, og i det mindste enes om, at du vel har udført en del arbejde, som også vel er benyttet af den "potentielle fabrikant" der er kommet med tilretninger.

Her er det jo muligt, at fabrikanten har sagt til din opdragsgiver, at ham med tegningerne (dig) - i maskin fabrikkantens øjne - ikke har den fornødne tekniske viden til at udarbejde tegningerne - retfærdigt eller ikke - men det KUNNE jo være et forløb, netop fordi denne fabrikant åbenbart løbende er kommet med tilretninger til dig

Jeg tror ikke du får penge, uden en dyr civilsag - hvis ikke du kan tale dig til rette med dem der er din opdragsgiver, ikke fabrikanten og ikke pengemanden bag i første omgang - men dem der nu er "gone crazy" i din verden

god vind med det og ja - også god Jul til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)