Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

linkbuilding 2021, hvad vej skal man gå

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Vi skal igang med at lave noget SEO og vi kommer jo ikke udenom linkbuilding til vores side, men hvad virker i 2021 og hvad skal man holde sig fra?

Mindes alle de linkkataloger der var i gamle dage ikke er vejen frem, men måsle mere at få link i store online aviser eller er vi forkerte på den ?
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Artwork by Jakob Ingvorsen Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hej,

i forhold til link building skal hvert enkelt link vurderes så du ikke ender med at skade din SEO optimering. 

Sørg for at gå med links der er relevante for dit eget indhold, fra sites der har høj domæne autoritet og som har SSL certifikat. Du kan evt. også søge efter relevante links på nettet - i forums og tilføje kommentarer. Du kan jo også se hvem dine konkurrenter har links fra.

Opbyg stille or roligt en link profil - og det er OK at have "no-follow" links iblandt. 

Mvh 

Jakob 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

@jakob

Kan se at en eller anden har givet dig 1 stjerne for dit fine svar. Det er da noget mærkeligt noget, så jeg sender lige 5 stjerner for at skabe lidt god karma!

Go´ weekend Smile

Hilsen Morten

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Artwork by Jakob Ingvorsen Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, 

du er en guttermand. Skulle heller ikke mene mit svar er helt i skoven ;-) Det er da sådan jeg arbejder med links både på egne sider og for kunder - det virker fint!

Så håber trådstarteren her kan bruge det til noget :-)

God weekend. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Relevans er konge inden for linkbuilding.

Det er ganske korrekt at linkkataloger ikke flower pagerank i 2022, dog er der lidt som gør endnu og det er bl.a. krak og ni.dk.

Der er få muligheder for gratis links, der rent faktisk har nogen betydning, så jeg vil anbefale dig, st du tager fat i et SEO bureau og beder om en samlet pakke til f.eks. 10.000.

Når du køber pakker vil du få langt bedre priser.

Hvad skal du gå efter?

Relevans  er vigtigere end andre metrics, et link fra et domæne, der omhandler netop det du tilbyder, er bedre end 10 på diverse domæner.

Gå derfor efter domæner, der er så tætte på det du tilbyder kunderne.

Vurder de links du bliver tilbudt

Find et onlinetilmelding, der kan vise dig hvilke links, der er ind til domænerne.

Vær særligt opmærksom på, at det skal være primært danske links. En hel del fjogeaber i branchen booster domænernes metrics ved at redirecte billeder på Googke og andre blackhat tricks, der kan få deres domæner til at virke stærke (den slags bær du undgå).

Generelt er links fra ganske almindelige hjemmesider med relevans det bedste, ikke fra linksælgere eller PBN netværk, hvor lukkede domæner opkøbes i den tro, de stadigvæk bidrager med linkjuice. (Virker enormt ringe)

En fin strategi kunne være, at sende en mail til de websites du kunne tænke dig en artikel på - spørg ganske enkelt om det er noget de gær i og hvad prisen er.

Linkstrategi

Det er vigtigt, at du linker med de ord du har behov for at ranke højt på og du peger dine links på de undersider, som er optimeret til hvert ord.

MEN det er også vigtigt du ikke gær det konsekvent, men du også linker med neutrale ord som f.eks læs mere her, klik og læs mere, besøg hjemmesiden nu.

Brug varianter af søgeordet og synonymer.

Vil du have mere information laver jeg gerne en plan for dit domæne og anbefaler links (Det vil tage mig en time til Kr. 545,-)

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om at have en naturlig linkprofil, dvs. både do-follow, no-follow, samt forskellige domæner med forskellige DRs.

Husk altid at et godt link har:

- Styrke, dvs. en høj domæne rating

- Relevans, dvs. det er relevant til dit indhold

- Autoritet, dvs. andre linker til det

- Trafik, der er rent faktisk andre som besøger siden

Et godt trick er, at linket som minimum altid skal have 2 af ovenstående faktorer, hvor det ene skal være relevans.

Det første jeg havde gjort var, at undersøge hvilke søgeord i ønsker at komme op som nummer 1 på. Jeg havde så undersøgt hvilke links mine top 3 konkurrenter har, og forsøgt at efterligne dem.

Hvis du føler du selv har godt styr på alt on-page, så havde jeg ikke investeret i et SEO-bureau for at få links. I stedet havde jeg i første omgang købt adgang til noget lignende https://bob-linkbuilding.dk/ og selv bygget mine links. Det er dog vigtigt ikke at bygge alt for mange links for hurtigt. Derefter var jeg hoppet ind i "Køb, salg og bytte af links i Danmark" gruppen på Facebook, hvor jeg ville købe de lidt stærkere links som linkbuilding abonnementsløsninger ikke har.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, nu er vi ganske vel kommet ind i 2022, men du har ret i, at linkkataloger ikke som udgangspunkt er vejen frem. 

Du nævner medierne, der i mange år har været den hellige gral indenfor linkbuilding. Anno 2022 kan vi springe hele leddet med at overtale en journalist og "bare" købe advertorials på de fleste store medier. Artiklerne kommer dog i en anden sektion og bliver tagget med "Sponsoreret" i de fleste tilfælde... 

De fleste SEO bureauer har lister med priser, men du kan også selv handle direkte hos medierne bl.a. hos SEOworks.dk eller tjekke Facebook grupper såsom "Køb og salg af links", hvor der dagligt bliver lagt tilbud på links ind. 

Jeg har arbejdet med linkbuilding i +10 år og udgav faktisk igår en (gratis) guide med 20 linkbuilding taktikker på SEOkris.dk. Måske der kunne være et par gode ideer til at bygge lidt links? :)

Tilmeldt 14. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tack för en intressant tråd och svar om länkbygge!
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)