Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for sparring - selvstændig facebook annoncering konsulent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er.

Jeg har det sidste stykke tid, brugt mange timer på youtube, med at lære mig selv hvordan jeg kan annonce på Facebook på vegne af andre virksomheder.

Jeg kunne godt tænke mig at blive selvstændig marketings konsulent, og hjælpe virksomheder med at øge deres salg.

Men efter mange videoer, synes jeg stadig jeg savner noget sparring, det kunne være rigtig dejligt med en person der allerede er i feltet.

Jeg søger svar på forskellige ting såsom, hvilke overvejeler man gør når man starter en ny kunde op.

Lad os antage man starter en kunde op som har en webshop der sælger skateboards.

Bruger man så mange timer på at undersøge hvilken målgruppe der passer til dette, hvor mange split test vil man køre for at finde ud af hvad der virker af annoncer.

yderligere overvejelser: Burde man holde sig fra ting man ikke ved så meget om (jeg ved f.eks. intet om biler, så burde jeg holde mig fra at tage kontakt til bilforhandler omkring at køre annoncer for dem)

Hvor lang tid går der før man kan stole på statistikerne af ens annoncer
Hvad hvis annoncerne ikke går så godt som man havde håbet, hvad siger man så til sin kunde (det kunne jo være med tid det ville vende)
Hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal tage for min service (skal det være fast månedsløn eller f.eks. provision)

Det kunne være dejligt med et blueprint man kan følge (f.eks. først undersøg din kunde = derefter din kundes produkt = derefter din kundes mulige målgruppe)
Så man ligesom kan være slavisk omkring sit arbejde.

Det er nogle spørgsmål on top off my head. Men som sagt så søger jeg en sparringspartner (ihvertfald for en kort stund) så hvis der er en der arbejder i samme felt og måske kan sætte noget tid af til at snakke lidt om det hele ville jeg sætte sindssyg stor pris på det.

Jeg føler mig 50% klar til at starte ud, jeg mangler at få nogle spørgsmål af brystet og lidt mere viden.

håber at høre fra nogen, hejsa!

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var sikker på at det var den vej jeg ville gå, og jeg ikke havde erfaring fra bureau eller lignende, så havde jeg taget Kasper Knudsens kursus. De 10.000kr er hurtigt tjent hjem igennem den sparring og de cheatsheets som han giver dig. Det skal siges jeg ikke selv har taget det, men kender flere som har.

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg syntes det er super fedt du gerne vil vælge at tage springet og blive selvstændig marketings konsulent. Nu arbejder jeg ikke selv med marketingsdelen men beskæftiger mig rigtig meget med salgsdelen hvor jeg også hjælper rigtig mange indenfor lige præcis det felt. Jeg syntes det er super du er nysgerrig og søger din viden på youtube. Jeg ved der er rigtig mange som tager Kasper knudsens kursus for at få grundstenene som en start også kan man selv udbygge derfra. Dog har vi gennem Startup Central en masse coaches samt medlemmer indenfor det felt som sikkert gerne vil hjælpe og give gode råd.

I form af at man er ny så kan man ikke det hele men en god start er selvfølgelig at prøve at finde nogle virksomheder som sælger noget hvor man også har sin egen interesse det er med til at gøre det sjovere både for dig men også kunden.

Men jeg tager gerne en uforpligtende snak med dig hvis det kunne have interesse :D 

Med venlig hilsen
Mathias

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)