Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på husleje og el/vand/varme på erhvervslejemål.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg håber at nogen af jer kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

Jeg er igang med at leje mit første erhvervslejemål til min enkeltmandsvirksomhed.
Det er en fotografisk virksomhed og jeg skal bruge lokalerne til fotostudie.

Jeg har forsøgt at læse mig frem til det, men kan ikke finde noget svar.

Lejen er på 10.000,- pr mdr. + 1.500 acc for vand, varme. el.
Depositum er på 3 måneders leje, så 30.000,-
Alle beløb bliver ifølge udlejer pålagt moms, så min indflytningspris lyder på
37.500,- inkl moms + 12.500,- inkl moms + 1.875,- inkl moms. = 51.875,- inkl moms.

Jeg havde læst mig frem at udlejer skal lave en faktura til mig hver eneste måned, for at jeg kan få momsen tilbage.
Han siger at lejekontrakten hvor priserne er nævn både med og uden moms er nok.

Er der nogen der kan afklare dette?

Når jeg skal indberette moms, skal jeg så lave lejen samt forbrug som en enkelt indberetning, altså 11.500 uden og 14.357 inkl moms?
Eller skal det deles op i to med leje som en post og acc. forbrug som en anden?
Begge dele skal overføres til udlejer.

På forhånd tak for hjælpen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg husker det - så HVIS der opkræves moms på lejemål, så rækker det ikke at prisen er at finde i kontrakt - de enkelte opkrævninger skal vises og moms fremgå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)