Kina er jo et meget stor land - så det er absolut ikke ligegyldigt hvor fra i Kina det er. Fragtmarkedet er pt. kaotisk og priserne er astronomiske. så få en aktuel dagspris hos en speditør.
Jeg har læst den tråd inden jeg skrev mit indlæg, men det er fra Gingdao til Næstved hvis det bliver aktuelt, jeg har her på Amino læst priser på 83.000 kr, og de er mere end ½ år gamle, så jeg frygter det i dag koster endnu mere.
Jeg har læst den tråd inden jeg skrev mit indlæg, men det er fra Gingdao til Næstved hvis det bliver aktuelt, jeg har her på Amino læst priser på 83.000 kr, og de er mere end ½ år gamle, så jeg frygter det i dag koster endnu mere.
Hilsen René
Prisen for en 20' er i øjeblikket 75 000 kr. For 40' i øjeblikket fra 120 000 kr. Bestemmelseshavnen er Aarhus.
Priserne er uden håndtering og toldgebyrer i begge havne. Yderligere 2 % for valutaomregning ved betaling i kroner.
Gælder indtil kl. 17:00 i morgen.
Transport costs audit for all Amino members free of charge.
Som det ser ud i dag, vil priserne stige igen, og det vil ske massivt. Der er f.eks. ingen slots for perioden efter det kinesiske nytår. Desuden skriver fagmedierne om mulige problemer på grund af covid i den større havn i Kina, som altid fører til tidsmæssige lukninger af havnen. Så der vil være et endnu større prispres. Desuden kommer de tomme containere ikke tilbage til Kina på grund af politiske motiver i USA, hvor de fleste af de tomme containere befinder sig lige nu, hvilket skaber pladsproblemer i de amerikanske havne. Så jeg vil ikke blive overrasket, hvis prisen fordobles efter ferien. Alle tegn er der. Vi lever i en interessant tid.
Transport costs audit for all Amino members free of charge.
jeg har lige fået friske priser for november som hedder 8600usd/20" & 14.500usd /40"
Dette er kun søfragten, hertil kommer de danske omkostninger.
Det er faktisk under niveau for en måneds tid siden hvor den hed 10.000 & 16.500, men jeg forventer også at priserne stiger hen mod kinesisk nytår og lige efter.
Udfordringen er jo også at ALLE er begyndt at fylde deres lagre godt op, og når alle importører bestiller 2-3x hvad de normalt ville gøre, så bliver presset på søfragten ikke just mindre....
Spændende hvornår prisstigningerne begynder at slå ordentligt igennem overfor forbrugerne. Det er mit indtryk at importørerne pt. spiser de fleste af udgifterne, men det kan de jo ikke blive ved med....